Duizenden klanten voor nep-winkel overheid

Duizenden klanten voor nep-winkel overheid
Medi-plaza.nl, de online nepapotheek die de Nederlandse overheid bedacht om consumenten te wijzen op de gevaren van het online kopen van medicatie, trok afgelopen jaar meer dan 5.000 klanten.

De shop werd eind 2010 in de lucht gebracht en leek uiterlijk op een gewone webwinkel, waar consumenten onder meer slaapmiddelen en antidepressiva konden bestellen. Op het moment dat de bestelling werd verzonden verscheen er echter een dokter in beeld die waarschuwde voor de gevaren van het online kopen van receptmedicijnen.

 

Volgens het Ministerie van Volksgezondheid hebben in totaal bijna 18.000 bezoekers de webshop gevonden op basis van zoekresultaten, daarvan hebben er zo'n 5100 daadwerkelijk een bestelling geplaatst. In Nederland is de online verkoop van medicatie weliswaar legaal, maar alleen bij het overleggen van een recept. Naar schatting een half miljoen Nederlanders kopen weleens online medicijnen zonder dat ze over een recept beschikken.

De site toont nu alleen nog de waarschuwende dokter.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top