Hema opent stand alone beautyshops

Hema opent stand alone beautyshops

Warenhuisketen Hema heeft afgelopen weekeinde zijn eerste twee aparte beautyshops geopend. Het gaat om vestigingen in de Amsterdamse Kalverstraat en de Barteljorisstraat in Haarlem, waar louter cosmetica en verzorgingsproducten worden verkocht.

Strategische expansie naar kleiner en anders

Uit onderzoek blijkt dat klanten steeds meer behoefte hebben aan make-up en gezichtsverzorgingsproducten van goede kwaliteit tegen een vriendelijke prijs, zegt Hema tegen Levensmiddelenkrant. Deze producten kopen ze bovendien het liefst in een inspirerende omgeving. Hema zegt al jaren een belangrijke rol te spelen bij de verkoop van dit soort producten en vindt de opening van de stand alone winkels derhalve een logisch vervolg.

 

Klanten kunnen bij Hema Beauty terecht voor advies, inspiratie en een assortiment make-up en huisverzorging. In de winkels is ruimte om je op te maken, terwijl spiegels met verschillende lichteffecten het mogelijk maken het effect van de make-up te testen.

 

Eerder begon Hema al in grotere warenhuizen met shop-in-shops rond beauty. De expansie past in de strategie van het bedrijf om te groeien met de opening van kleinere warenhuizen, met expansie in het buitenland en met aangepaste winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

Back to top