Hema opent stand alone beautyshops | RetailDetail

Hema opent stand alone beautyshops

Hema opent stand alone beautyshops

Warenhuisketen Hema heeft afgelopen weekeinde zijn eerste twee aparte beautyshops geopend. Het gaat om vestigingen in de Amsterdamse Kalverstraat en de Barteljorisstraat in Haarlem, waar louter cosmetica en verzorgingsproducten worden verkocht.

Strategische expansie naar kleiner en anders

Uit onderzoek blijkt dat klanten steeds meer behoefte hebben aan make-up en gezichtsverzorgingsproducten van goede kwaliteit tegen een vriendelijke prijs, zegt Hema tegen Levensmiddelenkrant. Deze producten kopen ze bovendien het liefst in een inspirerende omgeving. Hema zegt al jaren een belangrijke rol te spelen bij de verkoop van dit soort producten en vindt de opening van de stand alone winkels derhalve een logisch vervolg.

 

Klanten kunnen bij Hema Beauty terecht voor advies, inspiratie en een assortiment make-up en huisverzorging. In de winkels is ruimte om je op te maken, terwijl spiegels met verschillende lichteffecten het mogelijk maken het effect van de make-up te testen.

 

Eerder begon Hema al in grotere warenhuizen met shop-in-shops rond beauty. De expansie past in de strategie van het bedrijf om te groeien met de opening van kleinere warenhuizen, met expansie in het buitenland en met aangepaste winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.