Hema opent stand alone beautyshops

Hema opent stand alone beautyshops

Warenhuisketen Hema heeft afgelopen weekeinde zijn eerste twee aparte beautyshops geopend. Het gaat om vestigingen in de Amsterdamse Kalverstraat en de Barteljorisstraat in Haarlem, waar louter cosmetica en verzorgingsproducten worden verkocht.

Strategische expansie naar kleiner en anders

Uit onderzoek blijkt dat klanten steeds meer behoefte hebben aan make-up en gezichtsverzorgingsproducten van goede kwaliteit tegen een vriendelijke prijs, zegt Hema tegen Levensmiddelenkrant. Deze producten kopen ze bovendien het liefst in een inspirerende omgeving. Hema zegt al jaren een belangrijke rol te spelen bij de verkoop van dit soort producten en vindt de opening van de stand alone winkels derhalve een logisch vervolg.

 

Klanten kunnen bij Hema Beauty terecht voor advies, inspiratie en een assortiment make-up en huisverzorging. In de winkels is ruimte om je op te maken, terwijl spiegels met verschillende lichteffecten het mogelijk maken het effect van de make-up te testen.

 

Eerder begon Hema al in grotere warenhuizen met shop-in-shops rond beauty. De expansie past in de strategie van het bedrijf om te groeien met de opening van kleinere warenhuizen, met expansie in het buitenland en met aangepaste winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top