Hema verlaagt 80 prijzen op vraag van klanten | RetailDetail

Hema verlaagt 80 prijzen op vraag van klanten

Hema verlaagt 80 prijzen op vraag van klanten

Al 65.000 mensen hebben op de website van Hema aangeduid welke producten de keten goedkoper zou moeten maken. De eerste 80 prijsverminderingen zijn inmiddels doorgevoerd.

Hema laat klanten prijsverlagingen kiezen

Eind vorige maand maakte Hema bekend beter naar zijn klanten te gaan luisteren: zij kregen de kans om op de website van de keten aan te duiden welke tien producten goedkoper zouden moeten worden. Wie zijn mening te kennen gaf, kreeg meteen een bon voor een korting van 20 procent op een product naar keuze.

 

De oproep viel niet in dovemansoren: tot dusver zijn al meer dan 65.000 mensen ingegaan op de vraag van de keten. De eerste stemmen leidden alvast tot het verlagen van de prijs van tachtig producten, waaronder kerseslagroomrijstevlaaien voor 10 personen (10 euro naar 8 euro), dekbedovertrekken (12,95 euro naar 10 euro) en sfeerkaarsjes (3,50 euro naar 3,00 euro).

 

Tegelijk heeft Hema al toegezegd dat er na de rondvraag ook nieuwe producten komen: zo zal het gamma ondergoed worden uitgebreid met meer kleine en meer grote maten. Voorts komen in meerdere winkels inpaktafels voor de consument. Hema wil uit de deelnemers ook een klantenpanel distilleren, dat jaarlijks op de hoofdzetel van het bedrijf zal bijeenkomen om zijn visie te geven op de plannen van de keten.

 

Het initiatief van Hema om de klanten nauwer te betrekken bij het beleid, wordt nauwlettend gevolgd door de concurrentie. V&D heeft inmiddels al een soortgelijk initiatief genomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.