Hema verlaagt 80 prijzen op vraag van klanten

Hema verlaagt 80 prijzen op vraag van klanten

Al 65.000 mensen hebben op de website van Hema aangeduid welke producten de keten goedkoper zou moeten maken. De eerste 80 prijsverminderingen zijn inmiddels doorgevoerd.

Hema laat klanten prijsverlagingen kiezen

Eind vorige maand maakte Hema bekend beter naar zijn klanten te gaan luisteren: zij kregen de kans om op de website van de keten aan te duiden welke tien producten goedkoper zouden moeten worden. Wie zijn mening te kennen gaf, kreeg meteen een bon voor een korting van 20 procent op een product naar keuze.

 

De oproep viel niet in dovemansoren: tot dusver zijn al meer dan 65.000 mensen ingegaan op de vraag van de keten. De eerste stemmen leidden alvast tot het verlagen van de prijs van tachtig producten, waaronder kerseslagroomrijstevlaaien voor 10 personen (10 euro naar 8 euro), dekbedovertrekken (12,95 euro naar 10 euro) en sfeerkaarsjes (3,50 euro naar 3,00 euro).

 

Tegelijk heeft Hema al toegezegd dat er na de rondvraag ook nieuwe producten komen: zo zal het gamma ondergoed worden uitgebreid met meer kleine en meer grote maten. Voorts komen in meerdere winkels inpaktafels voor de consument. Hema wil uit de deelnemers ook een klantenpanel distilleren, dat jaarlijks op de hoofdzetel van het bedrijf zal bijeenkomen om zijn visie te geven op de plannen van de keten.

 

Het initiatief van Hema om de klanten nauwer te betrekken bij het beleid, wordt nauwlettend gevolgd door de concurrentie. V&D heeft inmiddels al een soortgelijk initiatief genomen.

Tags: