Kruidvat zet in op eigen geuren

Kruidvat zet in op eigen geuren

Drogisterijketen Kruidvat probeert een deel van de lucratieve markt voor geuren te veroveren met het private label The Master Perfumer. In totaal worden er zes verschillende eaux de toilette gelanceerd: drie voor mannen en drie voor vrouwen.

Goedkoper, maar niet per se slechter

Met de lijn mikt de keten, waarvan het logo zelf niet te zien is op de verpakking, op consumenten die een goedkoper alternatief zoeken voor duurdere merkgeuren. Een flesje van The Master Perfumer in een luxe doosje kost 7,99 euro. Kruidvat hoopt dat mensen de geuren niet alleen voor zichzelf kopen, maar ook als cadeautje.

 

De naam verwijst naar de 'wereldberoemde parfumeurs' die volgens Kruidvat bij de ontwikkeling van de geuren betrokken waren. De namen zijn een combinatie van een aansprekende term met een nummer. Zo is er voor vrouwen een combinatie van peer, roos en sandelhout onder de naam Rose No 8. In de mannencollectie wordt onder de naam Blue Spice No 25 een combinatie van bergamot, kaneel en tonkaboon verkocht.

 

Drogisterijketens volgen al enkele jaren het voorbeeld van supermarkten in het uitbreiden van hun lijn eigen merkproducten. Dit betreft echter veelal basisvarianten van bekende merkproducten, terwijl Kruidvat met The Master Perfumer toch op een hoger niveau mikt.

Tags: