Kruidvat zet in op eigen geuren | RetailDetail

Kruidvat zet in op eigen geuren

Kruidvat zet in op eigen geuren

Drogisterijketen Kruidvat probeert een deel van de lucratieve markt voor geuren te veroveren met het private label The Master Perfumer. In totaal worden er zes verschillende eaux de toilette gelanceerd: drie voor mannen en drie voor vrouwen.

Goedkoper, maar niet per se slechter

Met de lijn mikt de keten, waarvan het logo zelf niet te zien is op de verpakking, op consumenten die een goedkoper alternatief zoeken voor duurdere merkgeuren. Een flesje van The Master Perfumer in een luxe doosje kost 7,99 euro. Kruidvat hoopt dat mensen de geuren niet alleen voor zichzelf kopen, maar ook als cadeautje.

 

De naam verwijst naar de 'wereldberoemde parfumeurs' die volgens Kruidvat bij de ontwikkeling van de geuren betrokken waren. De namen zijn een combinatie van een aansprekende term met een nummer. Zo is er voor vrouwen een combinatie van peer, roos en sandelhout onder de naam Rose No 8. In de mannencollectie wordt onder de naam Blue Spice No 25 een combinatie van bergamot, kaneel en tonkaboon verkocht.

 

Drogisterijketens volgen al enkele jaren het voorbeeld van supermarkten in het uitbreiden van hun lijn eigen merkproducten. Dit betreft echter veelal basisvarianten van bekende merkproducten, terwijl Kruidvat met The Master Perfumer toch op een hoger niveau mikt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres.