Kruidvat zet in op eigen geuren

Kruidvat zet in op eigen geuren

Drogisterijketen Kruidvat probeert een deel van de lucratieve markt voor geuren te veroveren met het private label The Master Perfumer. In totaal worden er zes verschillende eaux de toilette gelanceerd: drie voor mannen en drie voor vrouwen.

Goedkoper, maar niet per se slechter

Met de lijn mikt de keten, waarvan het logo zelf niet te zien is op de verpakking, op consumenten die een goedkoper alternatief zoeken voor duurdere merkgeuren. Een flesje van The Master Perfumer in een luxe doosje kost 7,99 euro. Kruidvat hoopt dat mensen de geuren niet alleen voor zichzelf kopen, maar ook als cadeautje.

 

De naam verwijst naar de 'wereldberoemde parfumeurs' die volgens Kruidvat bij de ontwikkeling van de geuren betrokken waren. De namen zijn een combinatie van een aansprekende term met een nummer. Zo is er voor vrouwen een combinatie van peer, roos en sandelhout onder de naam Rose No 8. In de mannencollectie wordt onder de naam Blue Spice No 25 een combinatie van bergamot, kaneel en tonkaboon verkocht.

 

Drogisterijketens volgen al enkele jaren het voorbeeld van supermarkten in het uitbreiden van hun lijn eigen merkproducten. Dit betreft echter veelal basisvarianten van bekende merkproducten, terwijl Kruidvat met The Master Perfumer toch op een hoger niveau mikt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

Back to top