Parfumerie Douglas kan mooie groei voorleggen | RetailDetail

Parfumerie Douglas kan mooie groei voorleggen

Parfumerie Douglas kan mooie groei voorleggen

De omzet van Parfumerie Douglas is in het voorbije boekjaar met 5 procent gestegen naar 2,6 miljard euro. Daarbij steeg de online omzet ook sterk, waardoor die nu 10 procent van de totale omzet bedraagt.

Groei dankzij nieuwe aandeelhouder

"We zijn erg blij met de manier waarop ons bedrijf zich het afgelopen fiscale jaar heeft ontwikkeld. Het is een belangrijk jaar geweest en zeker niet alleen dankzij de goede resultaten," zegt Henning Kreke, CEO van de Douglas Group. "Douglas is een sterk bedrijf, maar het kan nóg beter. We hebben concrete ideeën voor verdere groei, welke we nu gaan implementeren."


Parfumerie Douglas wil die groei ook in de komende periode verderzetten, met hulp van de nieuwe aandeelhouder CVC. Daarbij wil het zich richten op een nog grotere klantgerichtheid en klanttevredenheid, en kennis en motivatie van het personeel. Parfumerie Douglas heeft ongeveer 1.700 winkels in 19 Europese landen en heeft zo meer dan 18.000 werknemers in dienst.


Het bedrijf hoopt in december ook te profiteren van het groeiende consumentenvertrouwen in Europa. "Het huidige fiscale jaar is goed begonnen voor Douglas en we verwachten dat het succes zal voortduren," zegt Henning Kreke. "Daarom gaan we vol vertrouwen de sint- en kerstperiode in."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres.