Rituals zoekt financiering via de bank | RetailDetail

Rituals zoekt financiering via de bank

Rituals zoekt financiering via de bank

Het Nederlandse drogmeticamerk Rituals gaat voor het financieren van de internationale expansie op zoek naar vreemd kapitaal. De verdere uitbouw van het bedrijf maakt groeifinanciering door banken noodzakelijk, zegt oprichter Raymond Cloosterman in een interview met het tijdschrift Sprout.

Tot nu toe kon Rituals alle uitbreiding financieren via de eigen cashflow, maar dat gebeurde tot nu toe met vallen en opstaan. In Portugal ging uitbreiding via franchising uitstekend, maar in Spanje en Engeland moest het bedrijf franchisenemers uitkopen.

 

Op naar de buurlanden

Cloosterman breidt nu in aangrenzende landen als Duitsland en Engeland uit via eigen winkels. "Als deze landen winstgevend zijn, willen we in meerdere landen eigen winkels gaan openen. Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk zouden logische vervolgstappen zijn. Daarnaast verkennen we nieuwe markten via franchisepartners, op die manier zijn we vorig jaar naar drie nieuwe landen gegaan", zegt de topman.

 

Volgens Cloosterman bevindt Rituals zich nu op een belangrijk kruispunt. "Ons volgende examen wordt het internationaal succesvol maken van ons merk. We zien het als ons eerstvolgende examen. Onze voorbeelden daarin zijn MAC, de Body Shop en L’Occitane. Die hebben een netwerk in meer dan veertig landen. Mijn droom is om binnen tien jaar dat ook bereikt te hebben en 1000 eigen winkels te hebben." Financiering via een bank moet dit proces versnellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres.