Unilever neemt Russische drogmeticaproducent over

Unilever neemt Russische drogmeticaproducent over

De van oorsprong Nederlandse multinational Unilever neemt het Russische concern Kalina over. Met de overname breidt Unilever stevig uit op de Russische markt, aangezien Kalina er de grootste producent van haar-, mond- en huidverzorgingsproducten is.


In eerste instantie verwerft Unilever een meerderheidsparticipatie in Kalina, maar de Nederlandse multinational wil de drogmeticaproducent later volledig inlijven. Voor de eerste 82% van de aandelen heeft Unilever 390 miljoen euro op tafel gelegd, het kostenplaatje van de volledige acquisitie wordt op 604 miljoen euro geraamd.


Kalina, met hoofdkwartier in het Russische Jekaterinenburg en zowat 1.900 medewerkers, heeft naast een sterke positie op de thuismarkt ook een aanzienlijk marktaandeel in Oekraïne en Kazachstan. In 2012 verwacht het concern een omzet van circa 303 miljoen euro te realiseren. Unilever verwacht de transactie al eind dit jaar af te kunnen ronden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

Back to top