Verbeterde website voor Drogisterij.net

Verbeterde website voor Drogisterij.net

Nadat het vorig jaar al haar voorpagina vernieuwde, is nu de hele webwinkel van Drogisterij.net onder handen genomen. Een aantal functionaliteiten werden vereenvoudigd, op basis van de feedback die de online drogisterij kreeg van haar vaste klanten.

Minder onnodige informatie

De manier waarop een product gezocht kan worden, werd eenvoudiger gemaakt en ook bij het bestelproces werd er gekozen voor een eenvoudiger verloop. Daarvoor werd een hoop onnodige informatie weggehaald. "Een kwestie van goed luisteren naar onze vaste klanten" aldus Jaap Santifort, directeur van Drogisterij.net: "Men vond onze vorige webwinkel te druk."


Ook kunnen klanten nu meer advies krijgen, zodat ze zich bij nieuwe producten beter een beeld kunnen scheppen. "Met de vaste producten zoals tandpasta en shampoo zijn de klanten merktrouw en redden ze zichzelf uitstekend."

 

"Maar als ze iets nieuws nodig hebben dan wil men zich eerst oriënteren. Dan kun je vragen verwachten zoals: Welke dagcrème past het beste bij mijn huid. Ik wil gaan sporten maar welke sportvoeding is voor mijn sport het beste? Dat advies wordt nu ingebouwd in de webwinkel", zegt Santifort.

 

Drogisterij.net werd al in 1999 opgericht en is sindsdien marktleider in het verkopen van drogisterijproducten via het internet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

Back to top