Verbeterde website voor Drogisterij.net

Verbeterde website voor Drogisterij.net

Nadat het vorig jaar al haar voorpagina vernieuwde, is nu de hele webwinkel van Drogisterij.net onder handen genomen. Een aantal functionaliteiten werden vereenvoudigd, op basis van de feedback die de online drogisterij kreeg van haar vaste klanten.

Minder onnodige informatie

De manier waarop een product gezocht kan worden, werd eenvoudiger gemaakt en ook bij het bestelproces werd er gekozen voor een eenvoudiger verloop. Daarvoor werd een hoop onnodige informatie weggehaald. "Een kwestie van goed luisteren naar onze vaste klanten" aldus Jaap Santifort, directeur van Drogisterij.net: "Men vond onze vorige webwinkel te druk."


Ook kunnen klanten nu meer advies krijgen, zodat ze zich bij nieuwe producten beter een beeld kunnen scheppen. "Met de vaste producten zoals tandpasta en shampoo zijn de klanten merktrouw en redden ze zichzelf uitstekend."

 

"Maar als ze iets nieuws nodig hebben dan wil men zich eerst oriënteren. Dan kun je vragen verwachten zoals: Welke dagcrème past het beste bij mijn huid. Ik wil gaan sporten maar welke sportvoeding is voor mijn sport het beste? Dat advies wordt nu ingebouwd in de webwinkel", zegt Santifort.

 

Drogisterij.net werd al in 1999 opgericht en is sindsdien marktleider in het verkopen van drogisterijproducten via het internet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top