Eigenaar M&S Mode en Coolcat koopt Sapph

De Nederlandse miljonair Roland Kahn, president van Coolcat Fashion BV en in die hoedanigheid eigenaar van onder meer M&S Mode, Coolcat en America Today, heeft het lingeriemerk Sapph toegevoegd aan zijn mode-imperium. Dat meldt het Nederlandse businessblad Quote.

Sapph “niet winstgevend”

Roland Kahn, met een geschat vermogen van 150 miljoen euro nr. 194 in de Quote500-lijst van rijkste Nederlanders, kocht het lingeriemerk over van Rob Heilbron. Over het bedrag dat met de deal gemoeid is, wilde Heilbron alleen maar kwijt: “Niet zo heel veel, hoor. Het merk bestaat te kort, het is nog niet winstgevend. Maar ik mag niet klagen.”

 

Welke plannen de nieuwe eigenaar heeft met het lingeriemerk, weet Heilbron naar eigen zeggen al evenmin: “Hij is met vakantie, ik heb er nog niets over gehoord. Maar Kahn is niet de man om iets te kopen en er vervolgens een klein tentje van te maken.” Roland Kahn werd in 2010 nog verkozen tot Retail Personality van het Jaar in Nederland.

“Grote speler nodig”

Het was een publiek geheim dat Sapph op de markt was. “In deze tijd ben je heel beperkt, met banken die niet meewerken. Als je wat wilt, kun je niet zonder grote speler. En ik ben hier ingerold, ik was nooit van plan Sapph te gaan doen. Ik zat er ineens middenin. Dit is een mooie gelegenheid weer wat afstand te nemen,” aldus Heilbron.

 

Toch denkt de 65-jarige Nederlander nog niet aan zijn pensioen. “Ik zal me in de toekomst nog wel bezig houden met de marketing.” Heilbron, die onder meer de bekende Sapph-claim ‘Dress less to impress’ bedacht, kreeg in mei van dit jaar nog de Amsterdam Fashion Award voor zijn hele marketingcarrière.
 

De Nederlandse miljonair Roland Kahn, president van Coolcat Fashion BV en in die hoedanigheid eigenaar van onder meer M&S Mode, Coolcat en America Today, heeft het lingeriemerk Sapph toegevoegd aan zijn mode-imperium. Dat meldt het Nederlandse businessblad Quote.

Sapph “niet winstgevend”

Roland Kahn, met een geschat vermogen van 150 miljoen euro nr. 194 in de Quote500-lijst van rijkste Nederlanders, kocht het lingeriemerk over van Rob Heilbron. Over het bedrag dat met de deal gemoeid is, wilde Heilbron alleen maar kwijt: “Niet zo heel veel, hoor. Het merk bestaat te kort, het is nog niet winstgevend. Maar ik mag niet klagen.”

 

Welke plannen de nieuwe eigenaar heeft met het lingeriemerk, weet Heilbron naar eigen zeggen al evenmin: “Hij is met vakantie, ik heb er nog niets over gehoord. Maar Kahn is niet de man om iets te kopen en er vervolgens een klein tentje van te maken.” Roland Kahn werd in 2010 nog verkozen tot Retail Personality van het Jaar in Nederland.

“Grote speler nodig”

Het was een publiek geheim dat Sapph op de markt was. “In deze tijd ben je heel beperkt, met banken die niet meewerken. Als je wat wilt, kun je niet zonder grote speler. En ik ben hier ingerold, ik was nooit van plan Sapph te gaan doen. Ik zat er ineens middenin. Dit is een mooie gelegenheid weer wat afstand te nemen,” aldus Heilbron.

 

Toch denkt de 65-jarige Nederlander nog niet aan zijn pensioen. “Ik zal me in de toekomst nog wel bezig houden met de marketing.” Heilbron, die onder meer de bekende Sapph-claim ‘Dress less to impress’ bedacht, kreeg in mei van dit jaar nog de Amsterdam Fashion Award voor zijn hele marketingcarrière.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top