Eigenaar M&S Mode en Coolcat koopt Sapph

De Nederlandse miljonair Roland Kahn, president van Coolcat Fashion BV en in die hoedanigheid eigenaar van onder meer M&S Mode, Coolcat en America Today, heeft het lingeriemerk Sapph toegevoegd aan zijn mode-imperium. Dat meldt het Nederlandse businessblad Quote.

Sapph “niet winstgevend”

Roland Kahn, met een geschat vermogen van 150 miljoen euro nr. 194 in de Quote500-lijst van rijkste Nederlanders, kocht het lingeriemerk over van Rob Heilbron. Over het bedrag dat met de deal gemoeid is, wilde Heilbron alleen maar kwijt: “Niet zo heel veel, hoor. Het merk bestaat te kort, het is nog niet winstgevend. Maar ik mag niet klagen.”

 

Welke plannen de nieuwe eigenaar heeft met het lingeriemerk, weet Heilbron naar eigen zeggen al evenmin: “Hij is met vakantie, ik heb er nog niets over gehoord. Maar Kahn is niet de man om iets te kopen en er vervolgens een klein tentje van te maken.” Roland Kahn werd in 2010 nog verkozen tot Retail Personality van het Jaar in Nederland.

“Grote speler nodig”

Het was een publiek geheim dat Sapph op de markt was. “In deze tijd ben je heel beperkt, met banken die niet meewerken. Als je wat wilt, kun je niet zonder grote speler. En ik ben hier ingerold, ik was nooit van plan Sapph te gaan doen. Ik zat er ineens middenin. Dit is een mooie gelegenheid weer wat afstand te nemen,” aldus Heilbron.

 

Toch denkt de 65-jarige Nederlander nog niet aan zijn pensioen. “Ik zal me in de toekomst nog wel bezig houden met de marketing.” Heilbron, die onder meer de bekende Sapph-claim ‘Dress less to impress’ bedacht, kreeg in mei van dit jaar nog de Amsterdam Fashion Award voor zijn hele marketingcarrière.
 

De Nederlandse miljonair Roland Kahn, president van Coolcat Fashion BV en in die hoedanigheid eigenaar van onder meer M&S Mode, Coolcat en America Today, heeft het lingeriemerk Sapph toegevoegd aan zijn mode-imperium. Dat meldt het Nederlandse businessblad Quote.

Sapph “niet winstgevend”

Roland Kahn, met een geschat vermogen van 150 miljoen euro nr. 194 in de Quote500-lijst van rijkste Nederlanders, kocht het lingeriemerk over van Rob Heilbron. Over het bedrag dat met de deal gemoeid is, wilde Heilbron alleen maar kwijt: “Niet zo heel veel, hoor. Het merk bestaat te kort, het is nog niet winstgevend. Maar ik mag niet klagen.”

 

Welke plannen de nieuwe eigenaar heeft met het lingeriemerk, weet Heilbron naar eigen zeggen al evenmin: “Hij is met vakantie, ik heb er nog niets over gehoord. Maar Kahn is niet de man om iets te kopen en er vervolgens een klein tentje van te maken.” Roland Kahn werd in 2010 nog verkozen tot Retail Personality van het Jaar in Nederland.

“Grote speler nodig”

Het was een publiek geheim dat Sapph op de markt was. “In deze tijd ben je heel beperkt, met banken die niet meewerken. Als je wat wilt, kun je niet zonder grote speler. En ik ben hier ingerold, ik was nooit van plan Sapph te gaan doen. Ik zat er ineens middenin. Dit is een mooie gelegenheid weer wat afstand te nemen,” aldus Heilbron.

 

Toch denkt de 65-jarige Nederlander nog niet aan zijn pensioen. “Ik zal me in de toekomst nog wel bezig houden met de marketing.” Heilbron, die onder meer de bekende Sapph-claim ‘Dress less to impress’ bedacht, kreeg in mei van dit jaar nog de Amsterdam Fashion Award voor zijn hele marketingcarrière.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars

10/11/2017

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Sterk derde kwartaal voor Adidas

10/11/2017

Sportkledingfabrikant Adidas heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. De groei vertraagde dan wel ten opzichte van het vorige kwartaal, maar de operationele winst oversteeg de verwachtingen van analisten.

Back to top