Ex-bajesklant opent webshop voor gedetineerden | RetailDetail

Ex-bajesklant opent webshop voor gedetineerden

 De 26-jarige ondernemer Jengo Amadi opent binnenkort de virtuele deuren van Jailshop.nl, deze webwinkel bedient zo'n tienduizend gedetineerden en hun vrienden en familie die spullen voor hen kopen. 'Stel dat je als moeder of vriend een ventilator en slippers wilt kopen voor een gedetineerde, dan moet je naar twee winkels toe. Nu kunnen ze dat in een shop bij elkaar vinden', zegt de ondernemer tegen het AD.

Bij het assortiment is rekening gehouden met wat is toegestaan achter de tralies, al verschillen deze regels per gevangenis. Amadi zelf heeft een straf uitgezeten wegens roofovervallen en is dus goed op de hoogte van wat wel en niet mag. Jengo Amadi is ook niet zijn echte naam. '
Het betekent: een vrij man die aan het bouwen is. Ik gebruik die naam als pseudoniem om mijn directe omgeving te beschermen. Ik wil niet dat zij last hebben van mijn verleden.'

De ondernemer zegt een bekeerd man te zijn, onder meer nadat hij de slachtoffers van zijn eigen overvallen in de ogen heeft gezien. Hij runt de webshop naast een gewone baan, terwijl hij ook met jongeren praat die dreigen het rechte pad te verlaten en boeken aan het schrijven is over zijn leven.

 De 26-jarige ondernemer Jengo Amadi opent binnenkort de virtuele deuren van Jailshop.nl, deze webwinkel bedient zo'n tienduizend gedetineerden en hun vrienden en familie die spullen voor hen kopen. 'Stel dat je als moeder of vriend een ventilator en slippers wilt kopen voor een gedetineerde, dan moet je naar twee winkels toe. Nu kunnen ze dat in een shop bij elkaar vinden', zegt de ondernemer tegen het AD.

Bij het assortiment is rekening gehouden met wat is toegestaan achter de tralies, al verschillen deze regels per gevangenis. Amadi zelf heeft een straf uitgezeten wegens roofovervallen en is dus goed op de hoogte van wat wel en niet mag. Jengo Amadi is ook niet zijn echte naam. '
Het betekent: een vrij man die aan het bouwen is. Ik gebruik die naam als pseudoniem om mijn directe omgeving te beschermen. Ik wil niet dat zij last hebben van mijn verleden.'

De ondernemer zegt een bekeerd man te zijn, onder meer nadat hij de slachtoffers van zijn eigen overvallen in de ogen heeft gezien. Hij runt de webshop naast een gewone baan, terwijl hij ook met jongeren praat die dreigen het rechte pad te verlaten en boeken aan het schrijven is over zijn leven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.