Explosieve groei webshop Free Record Shop

De webwinkel van multimediaketen Free Record Shop kende in december tot nu toe opvallend veel bijval. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar groeide de verkoop via het online kanaal maar liefst 200%. Het succes van de webshop toont aan dat online shoppen, zij het langzaam, ingeburgerd raakt in België.

 

Volgens de retailer heeft dit jaar een kwart van de Belgen zijn kerstcadeaus via het internet gekocht. Ten aanzien van het buitenland is dit een bescheiden aandeel. Toch deed Free Record Shop het online bijzonder goed. De multimediasector is dan ook een dankbaar domein voor e-commerce, het is de sector die reeds het snelst het internet heeft omarmd, en de consument met hem.


Free Record Shop ambieert in 2011 zijn positie in de internetverkoop verder te versterken. Op dit moment krijgt de webshop wekelijks reeds 80.000 unieke bezoekers over de virtuele winkelvloer, maar toch wil de keten investeringen doen om de internetwinkel meer belevenisgericht te maken. De fysieke winkels kregen een recent een soortgelijke make-over met een nieuw logo, andere winkelinrichting en een sterkere belevingstrategie. Alle 84 winkels in België en Luxemburg werden zo onder handen genomen.
 

De webwinkel van multimediaketen Free Record Shop kende in december tot nu toe opvallend veel bijval. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar groeide de verkoop via het online kanaal maar liefst 200%. Het succes van de webshop toont aan dat online shoppen, zij het langzaam, ingeburgerd raakt in België.

 

Volgens de retailer heeft dit jaar een kwart van de Belgen zijn kerstcadeaus via het internet gekocht. Ten aanzien van het buitenland is dit een bescheiden aandeel. Toch deed Free Record Shop het online bijzonder goed. De multimediasector is dan ook een dankbaar domein voor e-commerce, het is de sector die reeds het snelst het internet heeft omarmd, en de consument met hem.


Free Record Shop ambieert in 2011 zijn positie in de internetverkoop verder te versterken. Op dit moment krijgt de webshop wekelijks reeds 80.000 unieke bezoekers over de virtuele winkelvloer, maar toch wil de keten investeringen doen om de internetwinkel meer belevenisgericht te maken. De fysieke winkels kregen een recent een soortgelijke make-over met een nieuw logo, andere winkelinrichting en een sterkere belevingstrategie. Alle 84 winkels in België en Luxemburg werden zo onder handen genomen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top