Achtste winkel Marqt komt in Amsterdam

Achtste winkel Marqt komt in Amsterdam

Supermarktketen Marqt heeft vandaag aangekondigd binnenkort zijn achtste winkel te openen. De winkel komt aan het Olympiaplein in Amsterdam-Zuid en wordt al de vierde locatie van de keten in de hoofdstad.

Wijk met grote concurrentie

Marqt kondigde het nieuws aan op zijn eigen Facebookpagina. De winkel komt in een pand waar voorheen een videotheek en een kledingzaak gevestigd waren. Marqt zal wel om moeten kunnen gaan met de concurrentie, want in de nabijheid zijn meerdere vestigingen van Albert Heijn.

 

Het is nog niet geweten wanneer de nieuwe winkel zal opengaan, maar het einde van de zomer lijkt een veilige gok. Er zou ook druk gewerkt worden aan een winkel in Amstelveen, zo bleek uit een reactie van Marqt op Facebook. Daar is echter nog geen geschikte locatie gevonden.

 

Marqt is een supermarktketen die ‘echt eten’ verkoopt, waarmee de keten doelt op producten die worden gemaakt met respect voor de natuur en het product, met zo min mogelijk toevoegingen. Veel producten zijn biologisch, maar Marqt ziet zich niet als een zuivere bio-winkel. De keten heeft ook een ‘no cash’-beleid: in de winkels is geen contant geld aanwezig, om zo de veiligheid te verhogen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top