Actie tegen lege schappen babyvoeding | RetailDetail

Actie tegen lege schappen babyvoeding

Actie tegen lege schappen babyvoeding

Nederlandse supermarkten en fabrikanten van melkpoeder voor babyvoeding gaan met elkaar om de tafel zitten om lege schappen in de toekomst te voorkomen. Ze hebben immers heel veel last van opkopers die Nederlandse winkels afgaan en het melkpoeder vervolgens in China verkopen.

Chinees wantrouwen zorgt voor lege schappen

In China bestaat veel wantrouwen tegen melkpoeder na verschillende schandalen. Meerdere baby’s kwamen er om het leven, nadat melamine - een grondstof voor plastic - in babyvoeding terechtkwam.

 

Verschillende ketens hebben al beperkingen ingesteld voor klanten op het aantal verpakkingen dat ze mogen kopen, maar nog steeds hebben klanten te maken met lege schappen. De fabrikanten en de supermarkten gaan nu overleggen hoe ze dit, binnen de grenzen van de mededingingswet, kunnen oplossen. Ook drogisterijen sluiten aan bij het overleg. Deelnemende fabrikanten zijn in ieder geval Nutricia, Friso en Nestlé.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.