Actie tegen lege schappen babyvoeding

Actie tegen lege schappen babyvoeding

Nederlandse supermarkten en fabrikanten van melkpoeder voor babyvoeding gaan met elkaar om de tafel zitten om lege schappen in de toekomst te voorkomen. Ze hebben immers heel veel last van opkopers die Nederlandse winkels afgaan en het melkpoeder vervolgens in China verkopen.

Chinees wantrouwen zorgt voor lege schappen

In China bestaat veel wantrouwen tegen melkpoeder na verschillende schandalen. Meerdere baby’s kwamen er om het leven, nadat melamine - een grondstof voor plastic - in babyvoeding terechtkwam.

 

Verschillende ketens hebben al beperkingen ingesteld voor klanten op het aantal verpakkingen dat ze mogen kopen, maar nog steeds hebben klanten te maken met lege schappen. De fabrikanten en de supermarkten gaan nu overleggen hoe ze dit, binnen de grenzen van de mededingingswet, kunnen oplossen. Ook drogisterijen sluiten aan bij het overleg. Deelnemende fabrikanten zijn in ieder geval Nutricia, Friso en Nestlé.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top