Afhaalpunten AH komen binnen en buiten winkels

Afhaalpunten AH komen binnen en buiten winkels

Albert Heijn gaat bij zijn testen met afhaalpunten kijken naar zowel winkels als losstaande afhaalpunten. Daarnaast begint de marktleider onder de Nederlandse supermarkten mogelijk nog dit jaar met het unieke kortingsprogramma Mijn Bonus.

Meerdere varianten testen

Tot nu toe werd er vanuit gegaan dat de afhaalpunten bij Albert Heijn los van de winkels zouden komen te staan. Daarmee zou het voor klanten mogelijk worden om bijvoorbeeld onderweg naar huis de bestelde boodschappen te halen vlakbij een afrit van de snelweg. Intussen is echter duidelijk geworden dat AH meerdere varianten gaat testen.

 

"We zullen verschillende varianten onderzoeken. Het gaat daarbij zowel om 'stand alone' punten als afhaalpunten die zijn gekoppeld aan een winkel", zegt woordvoerder Jan Christiaan Hellendoorn van Albert Heijn tegen Distrifood. Daarmee zou AH het voorbeeld volgen van Dekamarkt en Boni, de twee ketens die al bezig zijn met afhaalpunten. Bij deze bedrijven is het mogelijk boodschappen online te bestellen en deze vervolgens af te halen bij de balie voorin de supermarkt.


Albert Heijn geeft nog altijd geen duidelijkheid over de datum waarop de proef met afhaalpunten gaat beginnen. De enige aanduiding is dat het ergens in het najaar gaat gebeuren. Ook de locaties houdt AH nog steeds voor zich.


Mijn Bonus nog dit jaar?

Mogelijk begint het bedrijf ook nog dit jaar met het eerder uitgestelde programma Mijn Bonus, waarbij klanten persoonlijke aanbiedingen krijgen toegesneden op hun aankooppatroon.


Deze operatie werd enkele maanden geleden al aangekondigd, maar is vanwege zorgen over privacy bij klanten uitgesteld. Nu zijn de zaken wel in orde om te beginnen: mogelijk nog dit jaar, anders begin volgend jaar. Hellendoorn: "Ik zie het eerder in het eerste kwartaal van 2013 gebeuren, dan in het laatste kwartaal van 2012."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top