AH begint landelijke actie voor duurzamer eten | RetailDetail

AH begint landelijke actie voor duurzamer eten

AH begint landelijke actie voor duurzamer eten

Albert Heijn begint maandag samen met de Nationale Postcode Loterij en Unilever voor de tweede maal de jaarlijkse 'Doe maar lekker duurzaam'-actie. Met deze actie willen de drie partijen de consument motiveren om duurzamer te eten.

Gratis duurzamere boodschappen doen

Zo’n 2,5 miljoen Nederlandse huishoudens die deelnemen aan de Postcode Loterij kunnen met de actie gratis duurzamere producten proberen. Ze ontvangen een kaart van de loterij ter waarde van 12,50 euro waarmee ze tot en met 4 oktober gratis duurzamere boodschappen kunnen doen bij Albert Heijn.

 

Imme Rog, managing director van de Nationale Postcode Loterij: "Door deze actie te herhalen, willen we zoveel mogelijk Nederlanders kennis laten maken met duurzamere producten en laten zien hoe makkelijk het is om een lekkere duurzame maaltijd op tafel te zetten. Voor 12,50 euro heb je al een duurzame maaltijd voor vier personen."

 

Kiezen uit ruim 1400 producten

Consumenten kunnen kiezen uit producten van het Unilever Duurzame Landbouwprogramma, Albert Heijns eigenmerkproducten en merken met een keurmerk of kenmerk, zoals Beter Leven, Fairtrade, EKO en Rainforest Alliance. Er is in totaal keuze uit meer dan 1400 producten, waaronder ook A-merken.

 

De bedrijven werken in 'Doe maar lekker duurzaam' bovendien samen met goede doelen en certificeringsprogramma's, zoals Natuur & Milieu, de Dierenbescherming, MSC, UTZ Certified, Stichting Max Havelaar en Rainforest Alliance.

 

Duurzamer eten noodzakelijk

"De conclusies uit Dossier Duurzaam 2015 laten zien waarom het belangrijk is om mensen te laten ervaren hoe makkelijk en betaalbaar duurzamer eten is", aldus Anniek Mauser, verantwoordelijk voor het duurzaamheidsbeleid bij Unilever.

 

Dossier Duurzaam, onderzoek van GfK en marketingbureau b-open, meet jaarlijks de houding en perceptie van Nederlandse consumenten ten aanzien van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Mauser: "Steeds meer Nederlanders (49%) vinden duurzaam eten belangrijk, alleen zien we dat niet altijd terug in het boodschappenmandje. Tweederde van de consumenten let er bij het winkelen nog niet op of de producten die ze kopen duurzaam zijn."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.