AH bouwt direct veertien winkels om | RetailDetail

AH bouwt direct veertien winkels om

AH bouwt direct veertien winkels om
Albert Heijn begint per direct met de ombouw van veertien winkels die zijn verworven in de deal rond Jumbo en C1000. In totaal worden de komende weken elf C1000-vestigingen en drie winkels van Jumbo onder de vlag van Albert Heijn heropend.

Transactie definitief afgerond

Dat meldt moederbedrijf Ahold in een persbericht over de definitieve afronding van de transactie. Kartelwaakhond NMa zette recent het licht op groen, waardoor de overname van een pakket winkels door Ahold door kon gaan. De veertien winkels die in eerste instantie worden omgebouwd, behoren tot de groep die Jumbo vanwege de kartelwaakhond per direct moest afronden. De ombouw van het restant van het pakket winkels gebeurt later in overleg met de individuele ondernemers.


In totaal kocht Ahold 78 winkels van Jumbo. De deal kwam toen als een verrassing, omdat Jumbo zichzelf ziet als de grote uitdager van Albert Heijn en geen kans verloren laat gaan om uit te halen naar de concurrent. Met de opbrengst van de transactie kon Jumbo echter direct een deel van de overname van C1000 financieren. Ook wordt de deal als belangrijk gezien omdat noch Jumbo noch Albert Heijn sterke actiesupermarkten zijn. Door C1000 gezamenlijk uit de markt te halen, verdwijnt op dat vlak een gevaarlijke concurrent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.