AH gaat geld vragen voor afhalen boodschappen | RetailDetail

AH gaat geld vragen voor afhalen boodschappen

AH gaat geld vragen voor afhalen boodschappen
Albert Heijn gaat klanten om een extra vergoeding vragen bij het afhalen van boodschappen bij één van de eigen pick up points. De hoogte van de heffing is afhankelijk van het tijdstip waarop de boodschappen worden afgehaald.

Grotere bestellingen en betere spreiding

Dat stelt een woordvoerder van Albert Heijn tegenover de nieuwsdienst Dow Jones. Tot nu toe was het afhalen van de boodschappen nog gratis, maar vanaf 17 juni wordt de heffing ingevoerd. Afhankelijk van het moment bedraagt deze 1 euro, 1,50 euro of 2,50 euro. Klanten die voor meer dan zeventig euro aan boodschappen bestellen krijgen één euro korting op de heffing.


De supermarktketen wil daarmee de kosten van het verzamelen en uitdelen van de boodschappen dekken, alsmede klanten stimuleren meer gespreid over de dag langs te komen bij de pick up points. Ook moeten klanten worden gestimuleerd om in één keer een grote bestelling te plaatsen. Het bedrijf wijst er evenwel op dat de kosten voor het afhalen nog sterk onder het niveau liggen van de tarieven die Albert Heijn rekent bij het thuisbezorgen van een bestelling.

 

Expansie afhaalpunten gaat door

Intussen gaat de uitbouw van het aantal afhaalpunten gestaag verder: op maandag 17 juni gaat er een punt open bij een bestaande winkel in Katwijk. Een week later gebeurt hetzelfde bij winkels in Amstelveen en in Heemskerk. Op 16 juli volgt dan ook een pick up point vlakbij luchthaven Schiphol.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.