AH gaat geld vragen voor afhalen boodschappen

AH gaat geld vragen voor afhalen boodschappen
Albert Heijn gaat klanten om een extra vergoeding vragen bij het afhalen van boodschappen bij één van de eigen pick up points. De hoogte van de heffing is afhankelijk van het tijdstip waarop de boodschappen worden afgehaald.

Grotere bestellingen en betere spreiding

Dat stelt een woordvoerder van Albert Heijn tegenover de nieuwsdienst Dow Jones. Tot nu toe was het afhalen van de boodschappen nog gratis, maar vanaf 17 juni wordt de heffing ingevoerd. Afhankelijk van het moment bedraagt deze 1 euro, 1,50 euro of 2,50 euro. Klanten die voor meer dan zeventig euro aan boodschappen bestellen krijgen één euro korting op de heffing.


De supermarktketen wil daarmee de kosten van het verzamelen en uitdelen van de boodschappen dekken, alsmede klanten stimuleren meer gespreid over de dag langs te komen bij de pick up points. Ook moeten klanten worden gestimuleerd om in één keer een grote bestelling te plaatsen. Het bedrijf wijst er evenwel op dat de kosten voor het afhalen nog sterk onder het niveau liggen van de tarieven die Albert Heijn rekent bij het thuisbezorgen van een bestelling.

 

Expansie afhaalpunten gaat door

Intussen gaat de uitbouw van het aantal afhaalpunten gestaag verder: op maandag 17 juni gaat er een punt open bij een bestaande winkel in Katwijk. Een week later gebeurt hetzelfde bij winkels in Amstelveen en in Heemskerk. Op 16 juli volgt dan ook een pick up point vlakbij luchthaven Schiphol.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Back to top