AH gaat geld vragen voor afhalen boodschappen

AH gaat geld vragen voor afhalen boodschappen
Albert Heijn gaat klanten om een extra vergoeding vragen bij het afhalen van boodschappen bij één van de eigen pick up points. De hoogte van de heffing is afhankelijk van het tijdstip waarop de boodschappen worden afgehaald.

Grotere bestellingen en betere spreiding

Dat stelt een woordvoerder van Albert Heijn tegenover de nieuwsdienst Dow Jones. Tot nu toe was het afhalen van de boodschappen nog gratis, maar vanaf 17 juni wordt de heffing ingevoerd. Afhankelijk van het moment bedraagt deze 1 euro, 1,50 euro of 2,50 euro. Klanten die voor meer dan zeventig euro aan boodschappen bestellen krijgen één euro korting op de heffing.


De supermarktketen wil daarmee de kosten van het verzamelen en uitdelen van de boodschappen dekken, alsmede klanten stimuleren meer gespreid over de dag langs te komen bij de pick up points. Ook moeten klanten worden gestimuleerd om in één keer een grote bestelling te plaatsen. Het bedrijf wijst er evenwel op dat de kosten voor het afhalen nog sterk onder het niveau liggen van de tarieven die Albert Heijn rekent bij het thuisbezorgen van een bestelling.

 

Expansie afhaalpunten gaat door

Intussen gaat de uitbouw van het aantal afhaalpunten gestaag verder: op maandag 17 juni gaat er een punt open bij een bestaande winkel in Katwijk. Een week later gebeurt hetzelfde bij winkels in Amstelveen en in Heemskerk. Op 16 juli volgt dan ook een pick up point vlakbij luchthaven Schiphol.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top