AH to Go apart van Ahold | RetailDetail

AH to Go apart van Ahold

AH to Go apart van Ahold

Ahold zet AH to go apart in een eigen organisatie. Het detailhandelsconcern wil gerichter werken aan de gemaksformule om klanten beter te kunnen aanspreken.

Groei door breder aanbod

Ahold maakte vorig jaar al een begin met het inrichten van de eigen organisatie voor AH to go: aan de top van de nieuwe afdeling verandert dan ook niets. Directeur van AH to go is en blijft Saskia Egas Reparaz. Wel wil AH to go volgens Anoesjka Aspeslagh groeien door het aanbod te verbreden en op verschillende manieren aan te bieden.

 

Dat AH to go een apart organisatieonderdeel van Ahold wordt, heeft volgens het concern niets te maken met de uitbreidingsplannen in Duitsland. Daar heeft AH to go inmiddels drie winkels (Aken, Düsseldorf en Essen), maardat moeten er binnen een jaar tien al tien zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.