AH to Go apart van Ahold

AH to Go apart van Ahold

Ahold zet AH to go apart in een eigen organisatie. Het detailhandelsconcern wil gerichter werken aan de gemaksformule om klanten beter te kunnen aanspreken.

Groei door breder aanbod

Ahold maakte vorig jaar al een begin met het inrichten van de eigen organisatie voor AH to go: aan de top van de nieuwe afdeling verandert dan ook niets. Directeur van AH to go is en blijft Saskia Egas Reparaz. Wel wil AH to go volgens Anoesjka Aspeslagh groeien door het aanbod te verbreden en op verschillende manieren aan te bieden.

 

Dat AH to go een apart organisatieonderdeel van Ahold wordt, heeft volgens het concern niets te maken met de uitbreidingsplannen in Duitsland. Daar heeft AH to go inmiddels drie winkels (Aken, Düsseldorf en Essen), maardat moeten er binnen een jaar tien al tien zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top