AH to Go apart van Ahold | RetailDetail

AH to Go apart van Ahold

AH to Go apart van Ahold

Ahold zet AH to go apart in een eigen organisatie. Het detailhandelsconcern wil gerichter werken aan de gemaksformule om klanten beter te kunnen aanspreken.

Groei door breder aanbod

Ahold maakte vorig jaar al een begin met het inrichten van de eigen organisatie voor AH to go: aan de top van de nieuwe afdeling verandert dan ook niets. Directeur van AH to go is en blijft Saskia Egas Reparaz. Wel wil AH to go volgens Anoesjka Aspeslagh groeien door het aanbod te verbreden en op verschillende manieren aan te bieden.

 

Dat AH to go een apart organisatieonderdeel van Ahold wordt, heeft volgens het concern niets te maken met de uitbreidingsplannen in Duitsland. Daar heeft AH to go inmiddels drie winkels (Aken, Düsseldorf en Essen), maardat moeten er binnen een jaar tien al tien zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.