AH komt met nieuwe generatie bonuskaart | RetailDetail

AH komt met nieuwe generatie bonuskaart

AH komt met nieuwe generatie bonuskaart

Supermarktketen Albert Heijn gaat beginnen met aanbiedingen gebaseerd op het aankooppatroon van individuele klanten. Daartoe komt het bedrijf over twee weken met een vernieuwde Bonuskaart.

Vertraging door privacyproblemen

De Nederlandse marktleider wilde dit systeem eigenlijk vorig jaar al invoeren, maar privacywaakhond College Bescherming Persoonsgegevens stak een stokje voor de introductie. AH had klanten immers niet nadrukkelijk genoeg gevraagd of gegevens hiervoor mochten worden gebruikt. Daarop werd de introductie op de lange baan geschoven.

 

Ahold-topman Dick Boer liet zich enkele weken geleden echter al ontvallen dat de komst van de nieuwe Bonuskaart niet ver weg meer was. Die plannen leken echter alweer de mist in te gaan, toen de Consumentenbond met een onderzoek kwam naar mogelijkheden om de aankopen van wildvreemden te bekijken via de website van Albert Heijn.

 

Dit blijkt nu echter toch geen hindernis te zijn voor Albert Heijn, dat ook stelt aan de voorwaarden van de privacywaakhond te voldoen. Wie de nieuwe Bonuskaart wil, moet deze online activeren en verplicht naam en geboortedatum achterlaten. Het blijft ook mogelijk een anonieme bonuskaart te gebruiken, maar die klanten krijgen dan geen persoonlijke aanbiedingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.