AH opent op Schiphol elfde Pick Up Point

AH opent op Schiphol elfde Pick Up Point

Morgenmiddag gaat alweer het elfde Albert Heijn Pick Up Point open, deze keer op een aansprekende locatie: luchthaven Schiphol. Handig voor reizigers en voor de 64.000 mensen die op de luchthaven werken.

De marktleider maakt naar eigen zeggen definitief een einde aan de 'lege koelkast-stress' waarmee veel reizigers bij thuiskomst te maken hebben. Voorafgaande aan de reis, of vanaf de bestemming waar ze verblijven, kunnen klanten nu immers online boodschappen bestellen en op het gewenste tijdstip na terugkeer op Schiphol ophalen.

 

Reizigers, medewerkers en passanten

"Schiphol verwelkomt meer dan 50 miljoen reizigers per jaar, waarvan een groot deel uit Nederland", zo schetst AH-directeur Sander van der Laan het klantenpotentieel. "Bovendien werken er ruim 64.000 mensen op de luchthaven. Al die mensen bieden we op deze locatie gemak en snelheid."

 

Die twee doelgroepen worden dan ook bediend vanuit het nieuwe PUP dat vlakbij de parkeerplaatsen P3 (lang parkeren reizigers) en P40 (parkeerplaats voor luchthavenmedewerkers) is gevestigd, aan de Koetsiersstraat 10. "Het is gewoon de openbare weg, dus passanten kunnen deze locatie ook gebruiken om hun online bestelde boodschappen op te halen", zegt Albert Heijn-woordvoerster Anoesjka Aspeslagh.

 

Zondag: Schiphol open, PUP gesloten

De openingstijden zijn van maandag tot en met zaterdag van 6.30 uur tot middernacht. Op zondag is het PUP gesloten, in tegenstelling tot de luchthaven die 24/7 in bedrijf is. "Vooralsnog zijn alle PUP's op zondag gesloten", zegt Aspeslagh. "Dit heeft te maken met het feit dat de PUP's beleverd worden door Albert.nl. De Home Shop Centers van Albert.nl zijn op dit moment nog niet op zondag operationeel."

 

PUP Schiphol is het elfde ophaalpunt in totaal en – naast Heemstede, Naarden en Tilburg – het vierde 'stand alone' Pick Up Point van Albert Heijn. In Zaltbommel, Alkmaar, Breda en Purmerend heeft Albert Heijn nog PUP's bij de winkel. In Amstelveen, Heemskerk en Katwijk zijn PUP's in de Albert Heijn gevestigd.

 

Volgens woordvoerster Anoesjka Aspeslagh zijn verdere ophaalpunten in voorbereiding. Maar "die zitten nog allemaal in de vergunningfase, dus daarover kunnen we nu nog niets melden".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Albert Heijn levert in Amsterdam binnen 15 minuten

21/11/2017

Albert Heijn levert sinds kort op de Amsterdamse Zuidas online bestellingen binnen 15 minuten aan huis of op kantoor. Het maakt daarvoor gebruik van fietskoeriers en heeft met ahtogodelivery.nl een speciale website gelanceerd.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Back to top