AH zet muppets in tegen voetbalplaatjes | RetailDetail

AH zet muppets in tegen voetbalplaatjes

AH zet muppets in tegen voetbalplaatjes
Supermarktketen Plus begint volgende week met zijn nieuwe spaaractie met voetbalplaatjes. Deze keer gaat het om 288 voetbalkaarten. Albert Heijn, dat vorig jaar nog de rechten had op voetbalplaatjes, komt met een grootschalige spaaractie rond de Muppets.

Albert Heijn liet enkele maanden geleden weten het contract met de hoogste Nederlandse voetbaldivisie niet te verlengen omdat na enkele acties met voetbalplaatjes het tijd werd om iets nieuws te doen. Concurrent Plus, dat ooit als eerste de plaatjes liet sparen, sprong in dat gat en nam de overeenkomst over. Klanten krijgen vanaf volgende week bij ieder tientje aan boodschappen en bij speciale actieproducten een pakje met vier spelers uit de Eredivisie.

 

De innovatie deze keer is dat de spelers omhoog komen wanneer het kaartje wordt dubbelgevouwen. Per club zijn er zestien kaartjes: veertien spelers, de trainer en het clublogo. Deze kunnen worden verzameld in een speciaal spaaralbum, dat in de eerste week bij drie actieproducten gratis wordt weggegeven. Daarna kost het album 3,99 euro. De actie loopt tot in maart en wordt afgesloten met een grootschalige ruilmiddag in alle stadions van de Eredivisie.

 

Muppets moeten tegenscoren

Albert Heijn zet daartegen de aloude Muppets in. Klanten krijgen bij iedere 15 euro aan boodschappen een spaarpunt voor een handpop van een van de acht beschikbare Muppets. Bij zes punten en bijbetaling van één euro krijgt de klant de pop naar keuze. Daarbij kan worden gekozen uit Kermit, Miss Piggy, Gonzo, Animal, Fozzie, Waldorf, Statler en Swedish Chef. Klanten krijgen bovendien het tweede kaartje voor de halve prijs voor de nieuwe film met de Muppets die op 8 februari in première gaat.



Supermarktconsultant Gerard Rutte toont zich op zijn site niet erg positief over de actie van Albert Heijn, die hij wel erg duur vindt voor klanten. "Tenzij de klant inderdaad zo gek is als Albert Heijn denkt, wordt deze actieaanpak een vette mislukking. Jammer, want het had zoveel beter kunnen lopen. Ik schat in dat de voetbalplaatjesactie van Plus het veel beter gaat doen. Daar hoef je je als klant in ieder geval niet helemaal scheel te kopen en zijn de plaatjes gratis."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.