AH zet muppets in tegen voetbalplaatjes

AH zet muppets in tegen voetbalplaatjes
Supermarktketen Plus begint volgende week met zijn nieuwe spaaractie met voetbalplaatjes. Deze keer gaat het om 288 voetbalkaarten. Albert Heijn, dat vorig jaar nog de rechten had op voetbalplaatjes, komt met een grootschalige spaaractie rond de Muppets.

Albert Heijn liet enkele maanden geleden weten het contract met de hoogste Nederlandse voetbaldivisie niet te verlengen omdat na enkele acties met voetbalplaatjes het tijd werd om iets nieuws te doen. Concurrent Plus, dat ooit als eerste de plaatjes liet sparen, sprong in dat gat en nam de overeenkomst over. Klanten krijgen vanaf volgende week bij ieder tientje aan boodschappen en bij speciale actieproducten een pakje met vier spelers uit de Eredivisie.

 

De innovatie deze keer is dat de spelers omhoog komen wanneer het kaartje wordt dubbelgevouwen. Per club zijn er zestien kaartjes: veertien spelers, de trainer en het clublogo. Deze kunnen worden verzameld in een speciaal spaaralbum, dat in de eerste week bij drie actieproducten gratis wordt weggegeven. Daarna kost het album 3,99 euro. De actie loopt tot in maart en wordt afgesloten met een grootschalige ruilmiddag in alle stadions van de Eredivisie.

 

Muppets moeten tegenscoren

Albert Heijn zet daartegen de aloude Muppets in. Klanten krijgen bij iedere 15 euro aan boodschappen een spaarpunt voor een handpop van een van de acht beschikbare Muppets. Bij zes punten en bijbetaling van één euro krijgt de klant de pop naar keuze. Daarbij kan worden gekozen uit Kermit, Miss Piggy, Gonzo, Animal, Fozzie, Waldorf, Statler en Swedish Chef. Klanten krijgen bovendien het tweede kaartje voor de halve prijs voor de nieuwe film met de Muppets die op 8 februari in première gaat.



Supermarktconsultant Gerard Rutte toont zich op zijn site niet erg positief over de actie van Albert Heijn, die hij wel erg duur vindt voor klanten. "Tenzij de klant inderdaad zo gek is als Albert Heijn denkt, wordt deze actieaanpak een vette mislukking. Jammer, want het had zoveel beter kunnen lopen. Ik schat in dat de voetbalplaatjesactie van Plus het veel beter gaat doen. Daar hoef je je als klant in ieder geval niet helemaal scheel te kopen en zijn de plaatjes gratis."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top