AH zet muppets in tegen voetbalplaatjes

AH zet muppets in tegen voetbalplaatjes
Supermarktketen Plus begint volgende week met zijn nieuwe spaaractie met voetbalplaatjes. Deze keer gaat het om 288 voetbalkaarten. Albert Heijn, dat vorig jaar nog de rechten had op voetbalplaatjes, komt met een grootschalige spaaractie rond de Muppets.

Albert Heijn liet enkele maanden geleden weten het contract met de hoogste Nederlandse voetbaldivisie niet te verlengen omdat na enkele acties met voetbalplaatjes het tijd werd om iets nieuws te doen. Concurrent Plus, dat ooit als eerste de plaatjes liet sparen, sprong in dat gat en nam de overeenkomst over. Klanten krijgen vanaf volgende week bij ieder tientje aan boodschappen en bij speciale actieproducten een pakje met vier spelers uit de Eredivisie.

 

De innovatie deze keer is dat de spelers omhoog komen wanneer het kaartje wordt dubbelgevouwen. Per club zijn er zestien kaartjes: veertien spelers, de trainer en het clublogo. Deze kunnen worden verzameld in een speciaal spaaralbum, dat in de eerste week bij drie actieproducten gratis wordt weggegeven. Daarna kost het album 3,99 euro. De actie loopt tot in maart en wordt afgesloten met een grootschalige ruilmiddag in alle stadions van de Eredivisie.

 

Muppets moeten tegenscoren

Albert Heijn zet daartegen de aloude Muppets in. Klanten krijgen bij iedere 15 euro aan boodschappen een spaarpunt voor een handpop van een van de acht beschikbare Muppets. Bij zes punten en bijbetaling van één euro krijgt de klant de pop naar keuze. Daarbij kan worden gekozen uit Kermit, Miss Piggy, Gonzo, Animal, Fozzie, Waldorf, Statler en Swedish Chef. Klanten krijgen bovendien het tweede kaartje voor de halve prijs voor de nieuwe film met de Muppets die op 8 februari in première gaat.



Supermarktconsultant Gerard Rutte toont zich op zijn site niet erg positief over de actie van Albert Heijn, die hij wel erg duur vindt voor klanten. "Tenzij de klant inderdaad zo gek is als Albert Heijn denkt, wordt deze actieaanpak een vette mislukking. Jammer, want het had zoveel beter kunnen lopen. Ik schat in dat de voetbalplaatjesactie van Plus het veel beter gaat doen. Daar hoef je je als klant in ieder geval niet helemaal scheel te kopen en zijn de plaatjes gratis."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

Back to top