AH zet muppets in tegen voetbalplaatjes

AH zet muppets in tegen voetbalplaatjes
Supermarktketen Plus begint volgende week met zijn nieuwe spaaractie met voetbalplaatjes. Deze keer gaat het om 288 voetbalkaarten. Albert Heijn, dat vorig jaar nog de rechten had op voetbalplaatjes, komt met een grootschalige spaaractie rond de Muppets.

Albert Heijn liet enkele maanden geleden weten het contract met de hoogste Nederlandse voetbaldivisie niet te verlengen omdat na enkele acties met voetbalplaatjes het tijd werd om iets nieuws te doen. Concurrent Plus, dat ooit als eerste de plaatjes liet sparen, sprong in dat gat en nam de overeenkomst over. Klanten krijgen vanaf volgende week bij ieder tientje aan boodschappen en bij speciale actieproducten een pakje met vier spelers uit de Eredivisie.

 

De innovatie deze keer is dat de spelers omhoog komen wanneer het kaartje wordt dubbelgevouwen. Per club zijn er zestien kaartjes: veertien spelers, de trainer en het clublogo. Deze kunnen worden verzameld in een speciaal spaaralbum, dat in de eerste week bij drie actieproducten gratis wordt weggegeven. Daarna kost het album 3,99 euro. De actie loopt tot in maart en wordt afgesloten met een grootschalige ruilmiddag in alle stadions van de Eredivisie.

 

Muppets moeten tegenscoren

Albert Heijn zet daartegen de aloude Muppets in. Klanten krijgen bij iedere 15 euro aan boodschappen een spaarpunt voor een handpop van een van de acht beschikbare Muppets. Bij zes punten en bijbetaling van één euro krijgt de klant de pop naar keuze. Daarbij kan worden gekozen uit Kermit, Miss Piggy, Gonzo, Animal, Fozzie, Waldorf, Statler en Swedish Chef. Klanten krijgen bovendien het tweede kaartje voor de halve prijs voor de nieuwe film met de Muppets die op 8 februari in première gaat.



Supermarktconsultant Gerard Rutte toont zich op zijn site niet erg positief over de actie van Albert Heijn, die hij wel erg duur vindt voor klanten. "Tenzij de klant inderdaad zo gek is als Albert Heijn denkt, wordt deze actieaanpak een vette mislukking. Jammer, want het had zoveel beter kunnen lopen. Ik schat in dat de voetbalplaatjesactie van Plus het veel beter gaat doen. Daar hoef je je als klant in ieder geval niet helemaal scheel te kopen en zijn de plaatjes gratis."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wakker Dier start campagne tegen kiloknallen Albert Heijn

18/08/2017

Omdat Albert Heijn blijft stunten met kiloknallers, start dierenbeschermer Wakker Dier deze week een TV spot tegen de supermarktketen. De hoofdrol is voor een kiloknallerkip die haar hele leven in een dichte schuur leeft met vele andere lotgenoten per vierkante meter en nooit buiten komt.

Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

FrieslandCampina doet vruchtendranken van de hand

17/08/2017

Zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft zijn vruchtendrankdivisie, waartoe onder andere het merk Appelsientje behoort, van de hand gedaan. Die komt nu in handen van het Nederlandse investeringsbedrijf Standard Investment.

Dick Boer: “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken”

17/08/2017

Een jaar na de fusie van Ahold met Delhaize blikt topman Dick Boer in de Nederlandse zakenkrant FD terug op het voorbije jaar. “We hebben ongelooflijk veel bereikt”, zegt de Nederlander, maar “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken.”

Prinsen Food Group neemt Duitse concurrent over

17/08/2017

De Nederlandse Prinsen Food Group, die voornamelijk voeding in poedervorm produceert, heeft het Duitse Gustav Berning overgenomen. Dat is een van de grootste producenten van voedingsrepen in Europa.

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Back to top