Albert Heijn alsnog actief op Facebook

Albert Heijn alsnog actief op Facebook

Albert Heijn heeft deze week een Facebookpagina voor klanten gelanceerd. Op de pagina kunnen klanten onder meer in gesprek met het bedrijf, is een selectie van de bonusaanbiedingen te vinden en kan het recept van de dag worden opgezocht.

Geplooid voor de druk

Albert Heijn gold al langere tijd als de grote afwezige op Facebook, waar veel van de concurrenten al wel actief zijn. Op de eerste dag hebben zich al meteen bijna duizend fans gemeld bij de marktleider onder de Nederlandse supermarkten. Andere ketens beschikken op het moment al over een veelvoud van dat aantal. Het is niet het eerste socialemediaoffensief van Albert Heijn: de keten is al zeer actief op Twitter, waar onder meer een special webcare team voor is neergezet.



Dat team verzorgt nu ook de communicatie met klanten op de Facebookpagina. Het is niet duidelijk waarom Albert Heijn zo lang heeft gewacht om een pagina neer te zetten. Wel is het zo dat veel pogingen van retailers om bezoeken aan de Facebookpagina om te zetten in directe omzet op niets zijn uitgelopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top