Albert Heijn alsnog actief op Facebook | RetailDetail

Albert Heijn alsnog actief op Facebook

Albert Heijn alsnog actief op Facebook

Albert Heijn heeft deze week een Facebookpagina voor klanten gelanceerd. Op de pagina kunnen klanten onder meer in gesprek met het bedrijf, is een selectie van de bonusaanbiedingen te vinden en kan het recept van de dag worden opgezocht.

Geplooid voor de druk

Albert Heijn gold al langere tijd als de grote afwezige op Facebook, waar veel van de concurrenten al wel actief zijn. Op de eerste dag hebben zich al meteen bijna duizend fans gemeld bij de marktleider onder de Nederlandse supermarkten. Andere ketens beschikken op het moment al over een veelvoud van dat aantal. Het is niet het eerste socialemediaoffensief van Albert Heijn: de keten is al zeer actief op Twitter, waar onder meer een special webcare team voor is neergezet.



Dat team verzorgt nu ook de communicatie met klanten op de Facebookpagina. Het is niet duidelijk waarom Albert Heijn zo lang heeft gewacht om een pagina neer te zetten. Wel is het zo dat veel pogingen van retailers om bezoeken aan de Facebookpagina om te zetten in directe omzet op niets zijn uitgelopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.