Albert Heijn alsnog actief op Facebook | RetailDetail

Albert Heijn alsnog actief op Facebook

Albert Heijn alsnog actief op Facebook

Albert Heijn heeft deze week een Facebookpagina voor klanten gelanceerd. Op de pagina kunnen klanten onder meer in gesprek met het bedrijf, is een selectie van de bonusaanbiedingen te vinden en kan het recept van de dag worden opgezocht.

Geplooid voor de druk

Albert Heijn gold al langere tijd als de grote afwezige op Facebook, waar veel van de concurrenten al wel actief zijn. Op de eerste dag hebben zich al meteen bijna duizend fans gemeld bij de marktleider onder de Nederlandse supermarkten. Andere ketens beschikken op het moment al over een veelvoud van dat aantal. Het is niet het eerste socialemediaoffensief van Albert Heijn: de keten is al zeer actief op Twitter, waar onder meer een special webcare team voor is neergezet.



Dat team verzorgt nu ook de communicatie met klanten op de Facebookpagina. Het is niet duidelijk waarom Albert Heijn zo lang heeft gewacht om een pagina neer te zetten. Wel is het zo dat veel pogingen van retailers om bezoeken aan de Facebookpagina om te zetten in directe omzet op niets zijn uitgelopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.