Albert Heijn-franchiser biedt 24 uur per dag afhaalservice

Albert Heijn-franchiser biedt 24 uur per dag afhaalservice

Rob Geraerts, een franchisenemer van Albert Heijn, biedt sinds vrijdag zijn klanten de mogelijkheid om hun bestelde producten 24 uur per dag op te halen bij zijn filiaal in het Limburgse Panningen. Hij heeft bij zijn winkel twee zuilen geplaatst, waar klanten dag en nacht de goederen die ze online hebben besteld, kunnen afhalen.

Toegang met code

Klanten kunnen ook terecht bij de gekoelde kluisjes van De Buren, die enkele honderden meters van het filiaal verwijderd zijn. Tussen zeven uur 's ochtends en elf uur 's avonds hebben ze vrij toegang tot de kluisjes van De Buren, 's nachts moeten ze gebruik maken van een code om hun boodschappen op te halen. Bestellingen die online zijn gemaakt voor de middag, kunnen vanaf 18u00 opgehaald worden bij de winkel of in de kluisjes.

 

Geraerts, die vier filialen van Albert Heijn uitbaat, vertelde aan Distrifood dat het systeem van de afhaalzuilen vooral handig is in gebieden waar de webwinkel van Albert Heijn niet aan huis bezorgt. Zo is het ook geen rechtstreekse concurrent van Albert.nl, de bezorgservice van Albert Heijn.

 

Eerder had Geraerts al geëxperimenteerd met een afhaalbalie bij een ander filiaal. Volgens de cijfers gaven klanten daar telkens tussen 75 en 100 euro uit en ging het in meer dan de helft van de gevallen om nieuwe klanten. Na de zomer wil hij ook afhaalzuilen zetten aan de winkel in Amstenrade. In het eerste jaar hoopt hij om vier procent van de omzet binnen te halen met dit nieuwe systeem.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top