Albert Heijn-franchiser biedt 24 uur per dag afhaalservice | RetailDetail

Albert Heijn-franchiser biedt 24 uur per dag afhaalservice

Albert Heijn-franchiser biedt 24 uur per dag afhaalservice

Rob Geraerts, een franchisenemer van Albert Heijn, biedt sinds vrijdag zijn klanten de mogelijkheid om hun bestelde producten 24 uur per dag op te halen bij zijn filiaal in het Limburgse Panningen. Hij heeft bij zijn winkel twee zuilen geplaatst, waar klanten dag en nacht de goederen die ze online hebben besteld, kunnen afhalen.

Toegang met code

Klanten kunnen ook terecht bij de gekoelde kluisjes van De Buren, die enkele honderden meters van het filiaal verwijderd zijn. Tussen zeven uur 's ochtends en elf uur 's avonds hebben ze vrij toegang tot de kluisjes van De Buren, 's nachts moeten ze gebruik maken van een code om hun boodschappen op te halen. Bestellingen die online zijn gemaakt voor de middag, kunnen vanaf 18u00 opgehaald worden bij de winkel of in de kluisjes.

 

Geraerts, die vier filialen van Albert Heijn uitbaat, vertelde aan Distrifood dat het systeem van de afhaalzuilen vooral handig is in gebieden waar de webwinkel van Albert Heijn niet aan huis bezorgt. Zo is het ook geen rechtstreekse concurrent van Albert.nl, de bezorgservice van Albert Heijn.

 

Eerder had Geraerts al geëxperimenteerd met een afhaalbalie bij een ander filiaal. Volgens de cijfers gaven klanten daar telkens tussen 75 en 100 euro uit en ging het in meer dan de helft van de gevallen om nieuwe klanten. Na de zomer wil hij ook afhaalzuilen zetten aan de winkel in Amstenrade. In het eerste jaar hoopt hij om vier procent van de omzet binnen te halen met dit nieuwe systeem.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.