Albert Heijn-franchiser biedt 24 uur per dag afhaalservice

Albert Heijn-franchiser biedt 24 uur per dag afhaalservice

Rob Geraerts, een franchisenemer van Albert Heijn, biedt sinds vrijdag zijn klanten de mogelijkheid om hun bestelde producten 24 uur per dag op te halen bij zijn filiaal in het Limburgse Panningen. Hij heeft bij zijn winkel twee zuilen geplaatst, waar klanten dag en nacht de goederen die ze online hebben besteld, kunnen afhalen.

Toegang met code

Klanten kunnen ook terecht bij de gekoelde kluisjes van De Buren, die enkele honderden meters van het filiaal verwijderd zijn. Tussen zeven uur 's ochtends en elf uur 's avonds hebben ze vrij toegang tot de kluisjes van De Buren, 's nachts moeten ze gebruik maken van een code om hun boodschappen op te halen. Bestellingen die online zijn gemaakt voor de middag, kunnen vanaf 18u00 opgehaald worden bij de winkel of in de kluisjes.

 

Geraerts, die vier filialen van Albert Heijn uitbaat, vertelde aan Distrifood dat het systeem van de afhaalzuilen vooral handig is in gebieden waar de webwinkel van Albert Heijn niet aan huis bezorgt. Zo is het ook geen rechtstreekse concurrent van Albert.nl, de bezorgservice van Albert Heijn.

 

Eerder had Geraerts al geëxperimenteerd met een afhaalbalie bij een ander filiaal. Volgens de cijfers gaven klanten daar telkens tussen 75 en 100 euro uit en ging het in meer dan de helft van de gevallen om nieuwe klanten. Na de zomer wil hij ook afhaalzuilen zetten aan de winkel in Amstenrade. In het eerste jaar hoopt hij om vier procent van de omzet binnen te halen met dit nieuwe systeem.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top