Albert Heijn-franchiser biedt 24 uur per dag afhaalservice | RetailDetail

Albert Heijn-franchiser biedt 24 uur per dag afhaalservice

Albert Heijn-franchiser biedt 24 uur per dag afhaalservice

Rob Geraerts, een franchisenemer van Albert Heijn, biedt sinds vrijdag zijn klanten de mogelijkheid om hun bestelde producten 24 uur per dag op te halen bij zijn filiaal in het Limburgse Panningen. Hij heeft bij zijn winkel twee zuilen geplaatst, waar klanten dag en nacht de goederen die ze online hebben besteld, kunnen afhalen.

Toegang met code

Klanten kunnen ook terecht bij de gekoelde kluisjes van De Buren, die enkele honderden meters van het filiaal verwijderd zijn. Tussen zeven uur 's ochtends en elf uur 's avonds hebben ze vrij toegang tot de kluisjes van De Buren, 's nachts moeten ze gebruik maken van een code om hun boodschappen op te halen. Bestellingen die online zijn gemaakt voor de middag, kunnen vanaf 18u00 opgehaald worden bij de winkel of in de kluisjes.

 

Geraerts, die vier filialen van Albert Heijn uitbaat, vertelde aan Distrifood dat het systeem van de afhaalzuilen vooral handig is in gebieden waar de webwinkel van Albert Heijn niet aan huis bezorgt. Zo is het ook geen rechtstreekse concurrent van Albert.nl, de bezorgservice van Albert Heijn.

 

Eerder had Geraerts al geëxperimenteerd met een afhaalbalie bij een ander filiaal. Volgens de cijfers gaven klanten daar telkens tussen 75 en 100 euro uit en ging het in meer dan de helft van de gevallen om nieuwe klanten. Na de zomer wil hij ook afhaalzuilen zetten aan de winkel in Amstenrade. In het eerste jaar hoopt hij om vier procent van de omzet binnen te halen met dit nieuwe systeem.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.