Albert Heijn gaat uit dozen verkopen | RetailDetail

Albert Heijn gaat uit dozen verkopen

Albert Heijn gaat uit dozen verkopen

Supermarktketen Albert Heijn gaat in navolging van discounters Aldi en Lidl dozen in de schappen van winkels zetten. Dit leidt volgens AH tot zowel lagere kosten in de winkels als mogelijk een hogere omzet.

Aldi en Tesco achterna

Het gaat zowel om huismerken als A-merkproducten, terwijl ook leveranciers van vers en diepvries op de nieuwe manier moeten gaan leveren. Van fabrikanten wordt verwacht dat deze gaan leveren in dozen die precies voldoen aan de eisen van Albert Heijn op het gebied van grootte en uitstraling. In totaal denkt AH twee jaar nodig te hebben voor de invoering van de nieuwe logistiek, maar de eerste dozen worden al op korte termijn verwacht.

 

De verkoop uit dozen was in Nederland tot nu toe voorbehouden aan prijsvechters als Aldi en Lidl. De methode biedt AH echter mogelijk een grote kostenbesparing op de winkelvloer. Vakkenvullers hoeven niet langer ieder product apart neer te zetten, maar kunnen dit voortaan doos na doos doen. Daardoor is er aanzienlijk minder tijd nodig om een schap te vullen. AH verwacht dat ook derving en breuk door de nieuwe manier van leveren zullen worden teruggedrongen, terwijl het mogelijk ook gaat leiden tot meerverkoop.

 

Volgens de marktleider onder de Nederlandse supermarkten wordt het systeem internationaal al door ketens als Tesco, Sainsbury's, Carrefour en Rimi gebruikt en zijn daar de resultaten goed.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.