Albert Heijn to go opent in nieuw jasje | RetailDetail

Albert Heijn to go opent in nieuw jasje

Albert Heijn to go opent in nieuw jasje

Vandaag opent de eerste vernieuwde ‘Albert Heijn to go’ zijn deuren op het Zuidplein in Amsterdam. De formule van gemakswinkels van Ahold heeft een nieuwe look gekregen (inclusief nieuw logo), een aangepast assortiment en bulkt van de ambitie. In de komende vijf jaar wil Albert Heijn to go 150 nieuwe vestigingen in verschillende landen in Europa.

Voor de mobiele eter

Zoals de naam het zegt is ‘Albert Heijn to go’ er voor de consument ‘on the go’. De doelgroep bestaat uit “klanten die onderweg zijn en vaak weinig tijd hebben om een maaltijd, tussendoortje of iets te drinken te kopen” De drukbezette yuppie of reiziger dus, die tijdens het reizen of pendelen door amper tijd heeft om te eten.

 

Meer nog dan voorheen legt Albert Heijn to go zich daarom toe op kant-en-klare voeding voor onmiddellijke consumptie. Zo is het aanbod uitgebreid met honderd nieuwe producten, waaronder vers belegde broodjes, lunchsalades, soepen, snackgroente en warme maaltijden. Ook kunnen klanten gebruik maken van zogeheten mealdeals: driemaal daags wordt een wisselende maaltijddeal aan een vaste prijs in de schijnwerper gezet.

 

Volledig nieuwe look

Gezien de hoge mobiliteit van de klanten heeft Albert Heijn to go ook maar ineens zijn website mobiel gemaakt: op m.albertheijntogo.nl vinden consumenten informatie en aanbiedingen terug, maar kunnen ze ook feedback geven over de winkel en het assortiment.

 

Om dat dynamische en mobiele verder op de winkelvloer te benadrukken, heeft Albert Heijn to go ook gebroken met de traditionele Albert Heijn-stijl. Het donkerblauwe logo van weleer moet plaats ruimen voor grijs en roze, en ook voor de inrichting van het vernieuwde concept gebruik is gemaakt van ‘vrolijke’ kleuren als fuchsia, oranje en groen. Zelfs de productverpakkingen kregen een metamorfose.

 

‘Eerste stap in internationale expansie’

De formule kijkt voor zijn expansie naar locaties in het centrum van grote steden, plekken waar veel reizigers komen en locaties bij instellingen en grote kantoren. In Nederland was ‘AH to go’ al onder meer vertegenwoordigd in treinstations en op Schiphol, maar sinds vorig jaar heeft Ahold ook zijn oog laten vallen op de Duitse markt. De vernieuwing van de Albert Heijn to go-formule is volgens Ahold “de eerste stap om deze groei in binnen- en buitenland te realiseren”.

 

Van de winkelopening maakte AH een promofilmpje, dat evenwel een goed beeld geeft van het nieuwe concept:

{youtubejw}wKkn9aqqakk{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.