Albert Heijn to go opent in nieuw jasje

Albert Heijn to go opent in nieuw jasje

Vandaag opent de eerste vernieuwde ‘Albert Heijn to go’ zijn deuren op het Zuidplein in Amsterdam. De formule van gemakswinkels van Ahold heeft een nieuwe look gekregen (inclusief nieuw logo), een aangepast assortiment en bulkt van de ambitie. In de komende vijf jaar wil Albert Heijn to go 150 nieuwe vestigingen in verschillende landen in Europa.

Voor de mobiele eter

Zoals de naam het zegt is ‘Albert Heijn to go’ er voor de consument ‘on the go’. De doelgroep bestaat uit “klanten die onderweg zijn en vaak weinig tijd hebben om een maaltijd, tussendoortje of iets te drinken te kopen” De drukbezette yuppie of reiziger dus, die tijdens het reizen of pendelen door amper tijd heeft om te eten.

 

Meer nog dan voorheen legt Albert Heijn to go zich daarom toe op kant-en-klare voeding voor onmiddellijke consumptie. Zo is het aanbod uitgebreid met honderd nieuwe producten, waaronder vers belegde broodjes, lunchsalades, soepen, snackgroente en warme maaltijden. Ook kunnen klanten gebruik maken van zogeheten mealdeals: driemaal daags wordt een wisselende maaltijddeal aan een vaste prijs in de schijnwerper gezet.

 

Volledig nieuwe look

Gezien de hoge mobiliteit van de klanten heeft Albert Heijn to go ook maar ineens zijn website mobiel gemaakt: op m.albertheijntogo.nl vinden consumenten informatie en aanbiedingen terug, maar kunnen ze ook feedback geven over de winkel en het assortiment.

 

Om dat dynamische en mobiele verder op de winkelvloer te benadrukken, heeft Albert Heijn to go ook gebroken met de traditionele Albert Heijn-stijl. Het donkerblauwe logo van weleer moet plaats ruimen voor grijs en roze, en ook voor de inrichting van het vernieuwde concept gebruik is gemaakt van ‘vrolijke’ kleuren als fuchsia, oranje en groen. Zelfs de productverpakkingen kregen een metamorfose.

 

‘Eerste stap in internationale expansie’

De formule kijkt voor zijn expansie naar locaties in het centrum van grote steden, plekken waar veel reizigers komen en locaties bij instellingen en grote kantoren. In Nederland was ‘AH to go’ al onder meer vertegenwoordigd in treinstations en op Schiphol, maar sinds vorig jaar heeft Ahold ook zijn oog laten vallen op de Duitse markt. De vernieuwing van de Albert Heijn to go-formule is volgens Ahold “de eerste stap om deze groei in binnen- en buitenland te realiseren”.

 

Van de winkelopening maakte AH een promofilmpje, dat evenwel een goed beeld geeft van het nieuwe concept:

{youtubejw}wKkn9aqqakk{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top