Albert Heijn to go opent in nieuw jasje

Albert Heijn to go opent in nieuw jasje

Vandaag opent de eerste vernieuwde ‘Albert Heijn to go’ zijn deuren op het Zuidplein in Amsterdam. De formule van gemakswinkels van Ahold heeft een nieuwe look gekregen (inclusief nieuw logo), een aangepast assortiment en bulkt van de ambitie. In de komende vijf jaar wil Albert Heijn to go 150 nieuwe vestigingen in verschillende landen in Europa.

Voor de mobiele eter

Zoals de naam het zegt is ‘Albert Heijn to go’ er voor de consument ‘on the go’. De doelgroep bestaat uit “klanten die onderweg zijn en vaak weinig tijd hebben om een maaltijd, tussendoortje of iets te drinken te kopen” De drukbezette yuppie of reiziger dus, die tijdens het reizen of pendelen door amper tijd heeft om te eten.

 

Meer nog dan voorheen legt Albert Heijn to go zich daarom toe op kant-en-klare voeding voor onmiddellijke consumptie. Zo is het aanbod uitgebreid met honderd nieuwe producten, waaronder vers belegde broodjes, lunchsalades, soepen, snackgroente en warme maaltijden. Ook kunnen klanten gebruik maken van zogeheten mealdeals: driemaal daags wordt een wisselende maaltijddeal aan een vaste prijs in de schijnwerper gezet.

 

Volledig nieuwe look

Gezien de hoge mobiliteit van de klanten heeft Albert Heijn to go ook maar ineens zijn website mobiel gemaakt: op m.albertheijntogo.nl vinden consumenten informatie en aanbiedingen terug, maar kunnen ze ook feedback geven over de winkel en het assortiment.

 

Om dat dynamische en mobiele verder op de winkelvloer te benadrukken, heeft Albert Heijn to go ook gebroken met de traditionele Albert Heijn-stijl. Het donkerblauwe logo van weleer moet plaats ruimen voor grijs en roze, en ook voor de inrichting van het vernieuwde concept gebruik is gemaakt van ‘vrolijke’ kleuren als fuchsia, oranje en groen. Zelfs de productverpakkingen kregen een metamorfose.

 

‘Eerste stap in internationale expansie’

De formule kijkt voor zijn expansie naar locaties in het centrum van grote steden, plekken waar veel reizigers komen en locaties bij instellingen en grote kantoren. In Nederland was ‘AH to go’ al onder meer vertegenwoordigd in treinstations en op Schiphol, maar sinds vorig jaar heeft Ahold ook zijn oog laten vallen op de Duitse markt. De vernieuwing van de Albert Heijn to go-formule is volgens Ahold “de eerste stap om deze groei in binnen- en buitenland te realiseren”.

 

Van de winkelopening maakte AH een promofilmpje, dat evenwel een goed beeld geeft van het nieuwe concept:

{youtubejw}wKkn9aqqakk{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top