Albert Heijn Hoofddorp laat Coca-Cola aan huis leveren | RetailDetail

Albert Heijn Hoofddorp laat Coca-Cola aan huis leveren

Albert Heijn Hoofddorp laat Coca-Cola aan huis leveren
Foto: defotoberg / Shutterstock.com

Coca-Cola experimenteert in de Albert Heijn van Hoofddorp met een bezorgscherm: klanten kunnen in de supermarkt grote verpakkingen frisdrank bestellen en gratis thuis laten leveren.

 

Frisdrank gratis thuis geleverd

In de AH aan het Genderenplein in Hoofddorp, die sinds de heropening vorige maand een testlabo is voor tal van innovaties, kunnen shoppers vanaf nu hun grote pakken cola op een touchscreen bestellen en kosteloos thuis laten leveren. Samsung test er immers een reuzegroot aanraakscherm aan het einde van het frisdrankenrek. Klanten kunnen er Coca-Colaproducten voor thuislevering bestellen en vinden er activerende content: het scherm toont mocktail-recepten met Finley en er is een rad van fortuin, waarmee gratis producten en kortingen te winnen vallen.

 

Het proefproject is ontstaan uit een onderzoek van Coca-Cola European Partners en Samsung Solutions naar de Supermarkt van de Toekomst. Bestellen op het scherm gebeurt via de Albert Heijn-app Appie.  “Ons onderzoek heeft aangetoond dat er een opportuniteit is om mensen zo een selectie grote, volumineuze multipacks op het fysieke verkooppunt te laten kopen die meestal te zwaar zijn om te dragen”, legt Marc Van Venrooij, onlinemanager bij Coca-Cola Partners Nederland, uit aan IGD Retail Analysis. 

 

“Om de ervaring te versterken, hebben we ook inspirerende content en een leuk instant win-mechanisme toegevoegd. Tot nu toe zijn de reacties van klanten bijzonder positief.” De proef loopt vier maanden, daarna worden de resultaten geëvalueerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.