Albert Heijn keert terug in het voetbal

Albert Heijn keert terug in het voetbal

Albert Heijn keert na een stilte van bijna een jaar terug in het Nederlandse voetbal. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten sloot een vierjarige overeenkomst met voetbalbond KNVB rond schoolvoetbal en het Nederlands elftal.

Er is leven na voetbalplaatjes

Albert Heijn verlengde vorig jaar het contract met de onafhankelijke organisatie achter het voetbal in de Eredivisie niet en stopte met de succesvolle voetbalplaatjes. Dat contract werd daarna overgenomen door concurrent Plus. Via een overeenkomst met de overkoepelende voetbalbond keert AH nu terug in het voetbal. De samenwerking gaat op 5 augustus van dit jaar officieel van start tijdens de Johan Cruijffschaal, de strijd tussen de bekerwinnaar en de landskampioen waarmee het voetbalseizoen wordt geopend.

 

Schoolvoetbal bestaat in Nederland al 106 jaar en is een competitie tussen leerlingen van basisscholen. Op welke manier AH met het schoolvoetbal aan de gang gaat, is nog niet duidelijk. Ook over de activiteiten met het Nederlands team worden nog geen concrete mededelingen gedaan. AH laat wel weten dat het steunen van schoolvoetbal past in het beleid van de onderneming om gezond eten en bewegen te stimuleren. De KNVB denkt dat met de steun van AH meer scholen kunnen worden overgehaald mee te doen aan het voetbaltoernooi.

 

De overeenkomst werd door oud-international Jaap Stam op zijn eigen oude basisschool in Kampen bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Back to top