Albert Heijn keert terug in het voetbal | RetailDetail

Albert Heijn keert terug in het voetbal

Albert Heijn keert terug in het voetbal

Albert Heijn keert na een stilte van bijna een jaar terug in het Nederlandse voetbal. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten sloot een vierjarige overeenkomst met voetbalbond KNVB rond schoolvoetbal en het Nederlands elftal.

Er is leven na voetbalplaatjes

Albert Heijn verlengde vorig jaar het contract met de onafhankelijke organisatie achter het voetbal in de Eredivisie niet en stopte met de succesvolle voetbalplaatjes. Dat contract werd daarna overgenomen door concurrent Plus. Via een overeenkomst met de overkoepelende voetbalbond keert AH nu terug in het voetbal. De samenwerking gaat op 5 augustus van dit jaar officieel van start tijdens de Johan Cruijffschaal, de strijd tussen de bekerwinnaar en de landskampioen waarmee het voetbalseizoen wordt geopend.

 

Schoolvoetbal bestaat in Nederland al 106 jaar en is een competitie tussen leerlingen van basisscholen. Op welke manier AH met het schoolvoetbal aan de gang gaat, is nog niet duidelijk. Ook over de activiteiten met het Nederlands team worden nog geen concrete mededelingen gedaan. AH laat wel weten dat het steunen van schoolvoetbal past in het beleid van de onderneming om gezond eten en bewegen te stimuleren. De KNVB denkt dat met de steun van AH meer scholen kunnen worden overgehaald mee te doen aan het voetbaltoernooi.

 

De overeenkomst werd door oud-international Jaap Stam op zijn eigen oude basisschool in Kampen bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.