Albert Heijn keert terug in het voetbal

Albert Heijn keert terug in het voetbal

Albert Heijn keert na een stilte van bijna een jaar terug in het Nederlandse voetbal. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten sloot een vierjarige overeenkomst met voetbalbond KNVB rond schoolvoetbal en het Nederlands elftal.

Er is leven na voetbalplaatjes

Albert Heijn verlengde vorig jaar het contract met de onafhankelijke organisatie achter het voetbal in de Eredivisie niet en stopte met de succesvolle voetbalplaatjes. Dat contract werd daarna overgenomen door concurrent Plus. Via een overeenkomst met de overkoepelende voetbalbond keert AH nu terug in het voetbal. De samenwerking gaat op 5 augustus van dit jaar officieel van start tijdens de Johan Cruijffschaal, de strijd tussen de bekerwinnaar en de landskampioen waarmee het voetbalseizoen wordt geopend.

 

Schoolvoetbal bestaat in Nederland al 106 jaar en is een competitie tussen leerlingen van basisscholen. Op welke manier AH met het schoolvoetbal aan de gang gaat, is nog niet duidelijk. Ook over de activiteiten met het Nederlands team worden nog geen concrete mededelingen gedaan. AH laat wel weten dat het steunen van schoolvoetbal past in het beleid van de onderneming om gezond eten en bewegen te stimuleren. De KNVB denkt dat met de steun van AH meer scholen kunnen worden overgehaald mee te doen aan het voetbaltoernooi.

 

De overeenkomst werd door oud-international Jaap Stam op zijn eigen oude basisschool in Kampen bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top