Albert Heijn keert terug in het voetbal

Albert Heijn keert terug in het voetbal

Albert Heijn keert na een stilte van bijna een jaar terug in het Nederlandse voetbal. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten sloot een vierjarige overeenkomst met voetbalbond KNVB rond schoolvoetbal en het Nederlands elftal.

Er is leven na voetbalplaatjes

Albert Heijn verlengde vorig jaar het contract met de onafhankelijke organisatie achter het voetbal in de Eredivisie niet en stopte met de succesvolle voetbalplaatjes. Dat contract werd daarna overgenomen door concurrent Plus. Via een overeenkomst met de overkoepelende voetbalbond keert AH nu terug in het voetbal. De samenwerking gaat op 5 augustus van dit jaar officieel van start tijdens de Johan Cruijffschaal, de strijd tussen de bekerwinnaar en de landskampioen waarmee het voetbalseizoen wordt geopend.

 

Schoolvoetbal bestaat in Nederland al 106 jaar en is een competitie tussen leerlingen van basisscholen. Op welke manier AH met het schoolvoetbal aan de gang gaat, is nog niet duidelijk. Ook over de activiteiten met het Nederlands team worden nog geen concrete mededelingen gedaan. AH laat wel weten dat het steunen van schoolvoetbal past in het beleid van de onderneming om gezond eten en bewegen te stimuleren. De KNVB denkt dat met de steun van AH meer scholen kunnen worden overgehaald mee te doen aan het voetbaltoernooi.

 

De overeenkomst werd door oud-international Jaap Stam op zijn eigen oude basisschool in Kampen bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top