Albert Heijn komt ASC-gecertificeerde zalm tekort | RetailDetail

Albert Heijn komt ASC-gecertificeerde zalm tekort

Albert Heijn komt ASC-gecertificeerde zalm tekort

Tijdens bonusacties kampt supermarktketen Albert Heijn met een tekort aan ASC-gecertificeerde zalm. Die zalm wordt op duurzame wijze gekweekt. In zo’n gevallen moet Albert Heijn aanvullen met niet-gecertificeerde zalm.

 

Hoop op voldoende voorraad in 2016

Het is hoofd productiekwaliteit en duurzaamheid Simone Hertzberger die dat bekend maakte via een bericht op Twitter. Ze stelt daarbij dat er in 2015 enkele malen een tekort was aan de gecertificeerde zalm tijdens bonusacties. Ze voegt er ook meteen aan toe dat er in 2016 wel voldoende ASC-gecertificeerde zalm zal zijn, zodat er ook voldoende voorraad is tijdens de bonusacties van de supermarktketen.

 

Albert Heijn stapte afgelopen zomer volledig over naar ASC-gecertificeerde zalm. Daarmee hebben klanten de garantie dat de zalm afkomstig is van kwekerijen waar op een verantwoorde manier wordt omgegaan met de natuur en de medewerkers. Volgens Albert Heijn was het daarmee de eerste keten wereldwijd die op grote schaal de ASC-zalm aanbood in de winkels.

 

ASC staat voor Aquaculture Stewardship Council en is een internationaal keurmerk, dat door een non-profitorganisatie wordt beheerd. Vis met het keurmerk komt uit kwekerijen met een minimale impact op water, natuur en milieu.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.