Albert Heijn lanceert eigen tv-zender | RetailDetail

Albert Heijn lanceert eigen tv-zender

Albert Heijn lanceert eigen tv-zender

Supermarktketen Albert Heijn begint een eigen online tv-zender onder de naam Appie Today, die programma’s over eten en trends zal brengen. Het Zaanse bedrijf is naar eigen zeggen het de eerste supermarkt ter wereld die met zo’n project uitpakt.

Medewerkers in de hoofdrol

Voorlopig zullen de filmpjes enkel te zien zijn op externe kanalen, zoals YouTube, maar Albert Heijn gaat dit jaar ook nog een eigen videoplatform ontwikkelen. Een aantal van de programma’s lopen al enkele weken: daarbij valt het op dat het veelal over korte shows van slechts enkele minuten gaat. In één van die programma’s speelt vakkenvuller Sjoerd, bekend van Down for Dummies en De Laatste Downer, de hoofdrol. Hij gaat in Blij met Sjoerd op zoek naar leuk nieuws.

 

Ook de andere programma’s worden voornamelijk gemaakt met de hulp van medewerkers en klanten. Albert Heijn hoopt dankzij het online aspect vooral jonge kijkers aan te trekken, zonder tussenkomst van de klassieke media. “Wij laten zien wie we zijn en wat we doen”, zegt een woordvoerder van Albert Heijn. “Mensen die trots zijn op hun Appie. Dat kunnen klanten, telers of medewerkers zijn. Deze verhalen van echte mensen zie je straks overal terug, op televisie, intern en online. We denken dat dit past in de tijdgeest van transparantie en interactie.”

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.