Albert Heijn lanceert jubileum-actie | RetailDetail

Albert Heijn lanceert jubileum-actie

Albert Heijn lanceert jubileum-actie

Supermarktketen Albert Heijn begint aankomende dinsdag met de langverwachte spaaractie om het 125-jarige bestaan van de formule te vieren. Klanten kunnen sparen voor meer dan vijftig supermarktproducten in mini-formaat. Een bijbehorend winkeltje en een reeks in-storeartikelen maken de actie compleet.

Winkeltje spelen

De actie was door Ahold-topman Dick Boer aan het begin van het jaar al aangekondigd. Het mini-winkeltje is een replica van de allereerste winkel van Albert Heijn in Zaandam en bevat een toonbank en schappen, terwijl er tegen betaling ook een kassa, winkelwagentjes en een weegschaal verkrijgbaar zijn. Het huisje, geschikt om in te spelen, gaat 12,99 euro kosten. Klanten krijgen bij iedere vijftien euro aan boodschappen een gratis mini-product cadeau.

 

Kinderen van vier tot twaalf jaar kunnen tijdens de actieperiode bovendien een diploma als supermarktmanager halen als ze een aantal opdrachten uitvoeren. Albert Heijn zet daarna de website in om kinderen toegang te geven tot extra elementen, om het spelen in de winkel nog leuker te maken. Op 9 mei is er bovendien een grootschalige ruilmiddag, zodat de collectie mini-boodschappen kan worden vervolledigd.

 

Allerhande op grootmoeders wijze

De actie maakt deel uit van de festiviteiten rond het jubileum van de marktleider onder de Nederlandse supermarkten. Komende week verschijnt er ook een speciale uitgave van het huisblad Allerhande, waarin onder meer oude recepten in een modern jasje worden gestoken. Het voorwoord in deze editie van het blad is geschreven door Monique, de weduwe van de vorig jaar overleden Albert Heijn. Hij was de achterkleinzoon van de oprichter van het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.