Albert Heijn lanceert jubileum-actie | RetailDetail

Albert Heijn lanceert jubileum-actie

Albert Heijn lanceert jubileum-actie

Supermarktketen Albert Heijn begint aankomende dinsdag met de langverwachte spaaractie om het 125-jarige bestaan van de formule te vieren. Klanten kunnen sparen voor meer dan vijftig supermarktproducten in mini-formaat. Een bijbehorend winkeltje en een reeks in-storeartikelen maken de actie compleet.

Winkeltje spelen

De actie was door Ahold-topman Dick Boer aan het begin van het jaar al aangekondigd. Het mini-winkeltje is een replica van de allereerste winkel van Albert Heijn in Zaandam en bevat een toonbank en schappen, terwijl er tegen betaling ook een kassa, winkelwagentjes en een weegschaal verkrijgbaar zijn. Het huisje, geschikt om in te spelen, gaat 12,99 euro kosten. Klanten krijgen bij iedere vijftien euro aan boodschappen een gratis mini-product cadeau.

 

Kinderen van vier tot twaalf jaar kunnen tijdens de actieperiode bovendien een diploma als supermarktmanager halen als ze een aantal opdrachten uitvoeren. Albert Heijn zet daarna de website in om kinderen toegang te geven tot extra elementen, om het spelen in de winkel nog leuker te maken. Op 9 mei is er bovendien een grootschalige ruilmiddag, zodat de collectie mini-boodschappen kan worden vervolledigd.

 

Allerhande op grootmoeders wijze

De actie maakt deel uit van de festiviteiten rond het jubileum van de marktleider onder de Nederlandse supermarkten. Komende week verschijnt er ook een speciale uitgave van het huisblad Allerhande, waarin onder meer oude recepten in een modern jasje worden gestoken. Het voorwoord in deze editie van het blad is geschreven door Monique, de weduwe van de vorig jaar overleden Albert Heijn. Hij was de achterkleinzoon van de oprichter van het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top