Albert Heijn lanceert jubileum-actie | RetailDetail

Albert Heijn lanceert jubileum-actie

Albert Heijn lanceert jubileum-actie

Supermarktketen Albert Heijn begint aankomende dinsdag met de langverwachte spaaractie om het 125-jarige bestaan van de formule te vieren. Klanten kunnen sparen voor meer dan vijftig supermarktproducten in mini-formaat. Een bijbehorend winkeltje en een reeks in-storeartikelen maken de actie compleet.

Winkeltje spelen

De actie was door Ahold-topman Dick Boer aan het begin van het jaar al aangekondigd. Het mini-winkeltje is een replica van de allereerste winkel van Albert Heijn in Zaandam en bevat een toonbank en schappen, terwijl er tegen betaling ook een kassa, winkelwagentjes en een weegschaal verkrijgbaar zijn. Het huisje, geschikt om in te spelen, gaat 12,99 euro kosten. Klanten krijgen bij iedere vijftien euro aan boodschappen een gratis mini-product cadeau.

 

Kinderen van vier tot twaalf jaar kunnen tijdens de actieperiode bovendien een diploma als supermarktmanager halen als ze een aantal opdrachten uitvoeren. Albert Heijn zet daarna de website in om kinderen toegang te geven tot extra elementen, om het spelen in de winkel nog leuker te maken. Op 9 mei is er bovendien een grootschalige ruilmiddag, zodat de collectie mini-boodschappen kan worden vervolledigd.

 

Allerhande op grootmoeders wijze

De actie maakt deel uit van de festiviteiten rond het jubileum van de marktleider onder de Nederlandse supermarkten. Komende week verschijnt er ook een speciale uitgave van het huisblad Allerhande, waarin onder meer oude recepten in een modern jasje worden gestoken. Het voorwoord in deze editie van het blad is geschreven door Monique, de weduwe van de vorig jaar overleden Albert Heijn. Hij was de achterkleinzoon van de oprichter van het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.