Albert Heijn lanceert jubileum-actie

Albert Heijn lanceert jubileum-actie

Supermarktketen Albert Heijn begint aankomende dinsdag met de langverwachte spaaractie om het 125-jarige bestaan van de formule te vieren. Klanten kunnen sparen voor meer dan vijftig supermarktproducten in mini-formaat. Een bijbehorend winkeltje en een reeks in-storeartikelen maken de actie compleet.

Winkeltje spelen

De actie was door Ahold-topman Dick Boer aan het begin van het jaar al aangekondigd. Het mini-winkeltje is een replica van de allereerste winkel van Albert Heijn in Zaandam en bevat een toonbank en schappen, terwijl er tegen betaling ook een kassa, winkelwagentjes en een weegschaal verkrijgbaar zijn. Het huisje, geschikt om in te spelen, gaat 12,99 euro kosten. Klanten krijgen bij iedere vijftien euro aan boodschappen een gratis mini-product cadeau.

 

Kinderen van vier tot twaalf jaar kunnen tijdens de actieperiode bovendien een diploma als supermarktmanager halen als ze een aantal opdrachten uitvoeren. Albert Heijn zet daarna de website in om kinderen toegang te geven tot extra elementen, om het spelen in de winkel nog leuker te maken. Op 9 mei is er bovendien een grootschalige ruilmiddag, zodat de collectie mini-boodschappen kan worden vervolledigd.

 

Allerhande op grootmoeders wijze

De actie maakt deel uit van de festiviteiten rond het jubileum van de marktleider onder de Nederlandse supermarkten. Komende week verschijnt er ook een speciale uitgave van het huisblad Allerhande, waarin onder meer oude recepten in een modern jasje worden gestoken. Het voorwoord in deze editie van het blad is geschreven door Monique, de weduwe van de vorig jaar overleden Albert Heijn. Hij was de achterkleinzoon van de oprichter van het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top