Albert Heijn lanceert jubileum-actie

Albert Heijn lanceert jubileum-actie

Supermarktketen Albert Heijn begint aankomende dinsdag met de langverwachte spaaractie om het 125-jarige bestaan van de formule te vieren. Klanten kunnen sparen voor meer dan vijftig supermarktproducten in mini-formaat. Een bijbehorend winkeltje en een reeks in-storeartikelen maken de actie compleet.

Winkeltje spelen

De actie was door Ahold-topman Dick Boer aan het begin van het jaar al aangekondigd. Het mini-winkeltje is een replica van de allereerste winkel van Albert Heijn in Zaandam en bevat een toonbank en schappen, terwijl er tegen betaling ook een kassa, winkelwagentjes en een weegschaal verkrijgbaar zijn. Het huisje, geschikt om in te spelen, gaat 12,99 euro kosten. Klanten krijgen bij iedere vijftien euro aan boodschappen een gratis mini-product cadeau.

 

Kinderen van vier tot twaalf jaar kunnen tijdens de actieperiode bovendien een diploma als supermarktmanager halen als ze een aantal opdrachten uitvoeren. Albert Heijn zet daarna de website in om kinderen toegang te geven tot extra elementen, om het spelen in de winkel nog leuker te maken. Op 9 mei is er bovendien een grootschalige ruilmiddag, zodat de collectie mini-boodschappen kan worden vervolledigd.

 

Allerhande op grootmoeders wijze

De actie maakt deel uit van de festiviteiten rond het jubileum van de marktleider onder de Nederlandse supermarkten. Komende week verschijnt er ook een speciale uitgave van het huisblad Allerhande, waarin onder meer oude recepten in een modern jasje worden gestoken. Het voorwoord in deze editie van het blad is geschreven door Monique, de weduwe van de vorig jaar overleden Albert Heijn. Hij was de achterkleinzoon van de oprichter van het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Back to top