Albert Heijn opent eerste afhaalpunt aan winkel in Breda | RetailDetail

Albert Heijn opent eerste afhaalpunt aan winkel in Breda

Albert Heijn opent eerste afhaalpunt aan winkel in Breda

Albert Heijn heeft vanavond zijn eerste afhaalpunt bij een winkel geopend in Breda. De drie afhaalpunten die de keten eerder opende, waren immers niet aan een winkel gekoppeld.

Tijdelijke locatie wegens werken

Breda kreeg zo twee openingen in één: niet alleen het afhaalpunt was nieuw, maar ook de winkel zelf is pas sinds woensdag 18u open. Zo voegt Albert Heijn nog eens 1350 m² winkelruimte aan zijn patrimonium toe, zegt supermarktmanager Nienke Bijlard.

 

De gloednieuwe vestiging aan de Crogtdijk vervangt de Albert Heijn achter het station, die eerder al de deuren sloot omwille van de werken aan de stationsbuurt. Toch zal de vestiging geen al te lang leven beschoren zijn: als die werken achter de rug zijn (vermoedelijk binnen een vijftal jaar), verhuist het filiaal naar een definitieve locatie aan het Speelhuisplein.

 

Tandje bij voor afhaalpunten

Albert Heijn steekt zo een tandje bij in de lancering van zijn afhaalpunten: eerder opende de keten al losstaande afhaalpunten in Heemstede (1 november), Tilburg (13 december) en Naarden (15 december). Met Breda, Alkmaar (ook vandaag) en Purmerend (binnenkort) zijn er plots evenveel afhaalpunten die wél gekoppeld zijn aan een winkel.

 

Daarnaast telt Albert Heijn ook al 59 winkels die fungeren als afhaalpunt voor die andere Ahold-dochter, bol.com. Het is echter voorlopig niet zo dat ook bestellingen vanop Albert.nl kunnen worden afgehaald in die 59 winkels.

 

Grote concurrentie in aantocht

Bijlard en haar medewerkers kunnen alvast de borst gaan natmaken, want - bijna letterlijk - achter de hoek opent op 27 maart de grootste supermarkt van Nederland. Jumbo zal er aan het stadion van NAC de ondersteverdieping van een nieuw kantoorgebouw gaan bezetten.

 

Met 6.000 m² en meer dan 400 werknemers zal Jumbo er vol voor service gaan (normaal een van AH's stokpaardjes), met dertig koks die 'live' zullen koken. Als het concept succesvol is, zal het ook in andere Jumbo's worden uitgerold.

 

De nieuwe Jumbo zal trouwens niet echt lang de grootste van Nederland zijn: dezelfde keten plant immers een vestiging van 7.000 m² in Steenwijk, in een gebouw van zowat 30.000 m². De vergunning daarvoor werd onlangs door de gemeente afgeleverd, heeft Levensmiddelenkrant vernomen bij ontwikkelaar Focus Retail Development.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.