Albert Heijn zet in op impulsverkopen | RetailDetail

Albert Heijn zet in op impulsverkopen

Albert Heijn zet in op impulsverkopen

Albert Heijn zet de komende maanden volumeacties in als wapen tegen de dalende omzetten in veel winkels. De niet in de folders aangekondigde acties moeten voor meer impulsaankopen in de winkels zorgen.

Vijftig vrachtwagens chips in eerste volumeactie

Met ingang van afgelopen week verkoopt Albert Heijn volgens Distrifood wekelijks in ieder geval twee, maar mogelijk meer A-merkproducten vanuit grootschalige presentaties tegen actieprijzen. Het gaat enkel over foodproducten, waarbij de primeur was voor chips van Lay's en Becel margarine. De nieuwe acties zijn door topman Sander van der Laan aangekondigd tijdens een bijeenkomst met supermarktmanagers.

 

Veel supermarkten van Albert Heijn kennen een zeer slechte start van het nieuwe jaar, met flinke dalingen. De aanhoudende zuinigheid van klanten en de opmars van concurrent Lidl worden als belangrijke oorzaken gezien. De nieuwe actie is daarom vooral bedoeld om bestaande klanten meer te laten kopen.

 

De nieuwe acties worden in principe onder het motto 'op=op' gevoerd en vormen een aanvulling op de bestaande Bonusaanbiedingen die via folders, reclame en website worden verspreid. Wel is het voor winkels mogelijk om actieproducten bij te bestellen. Volgens aanwezigen op de bijeenkomst zijn bij de actie met Lay's van afgelopen week in totaal vijftig vrachtwagens met chips bij de winkels bezorgd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.