Albert Heijn zet in op impulsverkopen | RetailDetail

Albert Heijn zet in op impulsverkopen

Albert Heijn zet in op impulsverkopen

Albert Heijn zet de komende maanden volumeacties in als wapen tegen de dalende omzetten in veel winkels. De niet in de folders aangekondigde acties moeten voor meer impulsaankopen in de winkels zorgen.

Vijftig vrachtwagens chips in eerste volumeactie

Met ingang van afgelopen week verkoopt Albert Heijn volgens Distrifood wekelijks in ieder geval twee, maar mogelijk meer A-merkproducten vanuit grootschalige presentaties tegen actieprijzen. Het gaat enkel over foodproducten, waarbij de primeur was voor chips van Lay's en Becel margarine. De nieuwe acties zijn door topman Sander van der Laan aangekondigd tijdens een bijeenkomst met supermarktmanagers.

 

Veel supermarkten van Albert Heijn kennen een zeer slechte start van het nieuwe jaar, met flinke dalingen. De aanhoudende zuinigheid van klanten en de opmars van concurrent Lidl worden als belangrijke oorzaken gezien. De nieuwe actie is daarom vooral bedoeld om bestaande klanten meer te laten kopen.

 

De nieuwe acties worden in principe onder het motto 'op=op' gevoerd en vormen een aanvulling op de bestaande Bonusaanbiedingen die via folders, reclame en website worden verspreid. Wel is het voor winkels mogelijk om actieproducten bij te bestellen. Volgens aanwezigen op de bijeenkomst zijn bij de actie met Lay's van afgelopen week in totaal vijftig vrachtwagens met chips bij de winkels bezorgd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.