Albert Heijn zet in op impulsverkopen

Albert Heijn zet in op impulsverkopen

Albert Heijn zet de komende maanden volumeacties in als wapen tegen de dalende omzetten in veel winkels. De niet in de folders aangekondigde acties moeten voor meer impulsaankopen in de winkels zorgen.

Vijftig vrachtwagens chips in eerste volumeactie

Met ingang van afgelopen week verkoopt Albert Heijn volgens Distrifood wekelijks in ieder geval twee, maar mogelijk meer A-merkproducten vanuit grootschalige presentaties tegen actieprijzen. Het gaat enkel over foodproducten, waarbij de primeur was voor chips van Lay's en Becel margarine. De nieuwe acties zijn door topman Sander van der Laan aangekondigd tijdens een bijeenkomst met supermarktmanagers.

 

Veel supermarkten van Albert Heijn kennen een zeer slechte start van het nieuwe jaar, met flinke dalingen. De aanhoudende zuinigheid van klanten en de opmars van concurrent Lidl worden als belangrijke oorzaken gezien. De nieuwe actie is daarom vooral bedoeld om bestaande klanten meer te laten kopen.

 

De nieuwe acties worden in principe onder het motto 'op=op' gevoerd en vormen een aanvulling op de bestaande Bonusaanbiedingen die via folders, reclame en website worden verspreid. Wel is het voor winkels mogelijk om actieproducten bij te bestellen. Volgens aanwezigen op de bijeenkomst zijn bij de actie met Lay's van afgelopen week in totaal vijftig vrachtwagens met chips bij de winkels bezorgd.

Tags: