Albert Heijn zet in op prijsverlagingen

Albert Heijn zet in op prijsverlagingen
Albert Heijn heeft dinsdag het startsein gegeven voor een nieuwe prijscampagne. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten verlaagde de prijzen van meer dan honderd producten permanent, en voor de komende weken belooft Albert Heijn nog veel meer prijsverlagingen.

Paginagrote advertenties

De actie wordt ondersteund met een advertentie over twee pagina's in de grote dagbladen in Nederland onder de kop "Uw dagelijkse boodschappen in prijs verlaagd. Dat helpt." In de begeleidende tekst vraagt de supermarktketen zich af hoe klanten geholpen kunnen worden in tijden van bezuinigingen. Het antwoord luidt: prijsverlagingen bij producten die klanten veel gebruiken.

 

De advertentie is voorzien van een reeks afbeeldingen van A-merken en huismerken. "We hebben goed gekeken naar welke producten u vaak of regelmatig koopt. De dagelijkse boodschappen die uw huishouden draaiend houden. Want als we die in prijs verlagen, merkt u het direct in uw portemonnee", schrijft AH in de advertentie.

 

Nieuwe greep naar prijswapen

Het is niet voor het eerst dat Albert Heijn het prijswapen uit de kast trekt. Negen jaar geleden vormde een soortgelijke campagne het startsein voor een prijzenoorlog in de Nederlandse supermarktwereld, die uiteindelijk tot de ondergang van het Laurus-concern zou leiden. Sindsdien heeft AH de strategie nog een aantal keer met minder impact ingezet. De timing van de campagne is opvallend: kort na afloop van de succesvolle spaaractie rond de Muppets.

 

Vorig jaar kende AH een bijzonder zwak eerste kwartaal. De keten was de rest van het jaar bezig de schade daarvan in te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Delhaize herschikt directiecomité

15/01/2018

Zopas kondigde Delhaize enkele wijzigingen aan in de samenstelling van zijn directiecomité. De retailer lanceerde ook een nieuwe campagne, met de slogan ‘Mee met ’t leven’.

Back to top