Albert Heijn zet in op prijsverlagingen | RetailDetail

Albert Heijn zet in op prijsverlagingen

Albert Heijn zet in op prijsverlagingen
Albert Heijn heeft dinsdag het startsein gegeven voor een nieuwe prijscampagne. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten verlaagde de prijzen van meer dan honderd producten permanent, en voor de komende weken belooft Albert Heijn nog veel meer prijsverlagingen.

Paginagrote advertenties

De actie wordt ondersteund met een advertentie over twee pagina's in de grote dagbladen in Nederland onder de kop "Uw dagelijkse boodschappen in prijs verlaagd. Dat helpt." In de begeleidende tekst vraagt de supermarktketen zich af hoe klanten geholpen kunnen worden in tijden van bezuinigingen. Het antwoord luidt: prijsverlagingen bij producten die klanten veel gebruiken.

 

De advertentie is voorzien van een reeks afbeeldingen van A-merken en huismerken. "We hebben goed gekeken naar welke producten u vaak of regelmatig koopt. De dagelijkse boodschappen die uw huishouden draaiend houden. Want als we die in prijs verlagen, merkt u het direct in uw portemonnee", schrijft AH in de advertentie.

 

Nieuwe greep naar prijswapen

Het is niet voor het eerst dat Albert Heijn het prijswapen uit de kast trekt. Negen jaar geleden vormde een soortgelijke campagne het startsein voor een prijzenoorlog in de Nederlandse supermarktwereld, die uiteindelijk tot de ondergang van het Laurus-concern zou leiden. Sindsdien heeft AH de strategie nog een aantal keer met minder impact ingezet. De timing van de campagne is opvallend: kort na afloop van de succesvolle spaaractie rond de Muppets.

 

Vorig jaar kende AH een bijzonder zwak eerste kwartaal. De keten was de rest van het jaar bezig de schade daarvan in te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.