Albert Heijn zet in op prijsverlagingen

Albert Heijn zet in op prijsverlagingen
Albert Heijn heeft dinsdag het startsein gegeven voor een nieuwe prijscampagne. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten verlaagde de prijzen van meer dan honderd producten permanent, en voor de komende weken belooft Albert Heijn nog veel meer prijsverlagingen.

Paginagrote advertenties

De actie wordt ondersteund met een advertentie over twee pagina's in de grote dagbladen in Nederland onder de kop "Uw dagelijkse boodschappen in prijs verlaagd. Dat helpt." In de begeleidende tekst vraagt de supermarktketen zich af hoe klanten geholpen kunnen worden in tijden van bezuinigingen. Het antwoord luidt: prijsverlagingen bij producten die klanten veel gebruiken.

 

De advertentie is voorzien van een reeks afbeeldingen van A-merken en huismerken. "We hebben goed gekeken naar welke producten u vaak of regelmatig koopt. De dagelijkse boodschappen die uw huishouden draaiend houden. Want als we die in prijs verlagen, merkt u het direct in uw portemonnee", schrijft AH in de advertentie.

 

Nieuwe greep naar prijswapen

Het is niet voor het eerst dat Albert Heijn het prijswapen uit de kast trekt. Negen jaar geleden vormde een soortgelijke campagne het startsein voor een prijzenoorlog in de Nederlandse supermarktwereld, die uiteindelijk tot de ondergang van het Laurus-concern zou leiden. Sindsdien heeft AH de strategie nog een aantal keer met minder impact ingezet. De timing van de campagne is opvallend: kort na afloop van de succesvolle spaaractie rond de Muppets.

 

Vorig jaar kende AH een bijzonder zwak eerste kwartaal. De keten was de rest van het jaar bezig de schade daarvan in te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top