Aldi toont sterke resultaten in Verenigd Koninkrijk

Aldi toont sterke resultaten in Verenigd Koninkrijk

De Duitse discounter Aldi heeft in 2012 een sterk jaar gehad in het Verenigd Koninkrijk. Zo steeg de omzet meer dan een miljard pond en had de keten meer dan een miljoen extra klanten in het vorige jaar.

Flinke omzetstijging

In 2012 steeg de omzet van Aldi met 40,6 procent naar 3,9 miljard pond (4,67 miljard euro). De winst voor belastingen nam daardoor met maar liefst 124 procent toe tot 157,9 miljoen pond (190 miljoen euro). De verkoop groeit bij Aldi vooral in de segmenten vlees, fruit en groenten: zo steeg de verkoop van vlees de afgelopen drie jaar met maar liefst 60 procent.

 

Aldi meent dat de cijfers bewijzen dat hun concept in het Verenigd Koninkrijk aanslaat: "Wij geven klanten precies wat ze willen. De beste producten, tegen de beste prijs en dat iedere dag weer. We hebben een eenvoudig aanbod van lage prijzen, dat door klanten goed begrepen wordt. We proberen de klant niet in de war te brengen met bijvoorbeeld kortingen als je meerdere items koopt van een product", zegt topman Matthew Barnes.

 

Aldi wil dit jaar ook vijftig nieuwe winkels openen. Op 31 oktober zou de vijfhonderdste winkel openen in Bury St. Edmunds. "We blijven winkels openen door het hele land heen om onze klantenbasis verder te verbreden", stelt Barnes nog.

Tags: