Aldi toont sterke resultaten in Verenigd Koninkrijk | RetailDetail

Aldi toont sterke resultaten in Verenigd Koninkrijk

Aldi toont sterke resultaten in Verenigd Koninkrijk

De Duitse discounter Aldi heeft in 2012 een sterk jaar gehad in het Verenigd Koninkrijk. Zo steeg de omzet meer dan een miljard pond en had de keten meer dan een miljoen extra klanten in het vorige jaar.

Flinke omzetstijging

In 2012 steeg de omzet van Aldi met 40,6 procent naar 3,9 miljard pond (4,67 miljard euro). De winst voor belastingen nam daardoor met maar liefst 124 procent toe tot 157,9 miljoen pond (190 miljoen euro). De verkoop groeit bij Aldi vooral in de segmenten vlees, fruit en groenten: zo steeg de verkoop van vlees de afgelopen drie jaar met maar liefst 60 procent.

 

Aldi meent dat de cijfers bewijzen dat hun concept in het Verenigd Koninkrijk aanslaat: "Wij geven klanten precies wat ze willen. De beste producten, tegen de beste prijs en dat iedere dag weer. We hebben een eenvoudig aanbod van lage prijzen, dat door klanten goed begrepen wordt. We proberen de klant niet in de war te brengen met bijvoorbeeld kortingen als je meerdere items koopt van een product", zegt topman Matthew Barnes.

 

Aldi wil dit jaar ook vijftig nieuwe winkels openen. Op 31 oktober zou de vijfhonderdste winkel openen in Bury St. Edmunds. "We blijven winkels openen door het hele land heen om onze klantenbasis verder te verbreden", stelt Barnes nog.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.