Aldi wil leegstand in Limburg aanpakken | RetailDetail

Aldi wil leegstand in Limburg aanpakken

Aldi wil leegstand in Limburg aanpakken

Aldi Nederland wil de komende jaren miljoenen investeren in de regio Parkstad Limburg, om daar de leegstand tegen te gaan. De regio Parkstad Limburg en de Duitse discounter hebben daarover een overeenkomst getekend.

“Duurzaam investeren”

“Parkstad is voor ons een belangrijk verzorgingsgebied en wij willen daarom duurzaam investeren in deze krimpregio. Niet alleen door het realiseren van toekomstbestendige ALDI-locaties, maar ook door een bijdrage te leveren aan het terugdringen van overbodige vierkante meters en een impuls te geven aan de openbare ruimte”, zegt Marc Hoppermans, directeur Aldi Roermond, aan Stadszaken.nl.

 

Volgens Martin de Beer, voorzitter van de bestuurscommissie Economie & Toerisme van Parkstad, zorgt de overeenkomst voor een verandering in het beleid van Aldi, dat er normaal voor kiest om winkels te openen op bereikbare plaatsen aan de rand van steden en gemeenten. Dit nieuwe plan moet net zorgen voor clustering van winkels en moet het openen van nieuwe winkels op minder gunstige locaties tegengaan.

 

Parkstad Limburg, dat bestaat uit zeven gemeenten waaronder Landgraaf en Kerkrade, wil een zelfde overeenkomst sluiten met andere supermarktketens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.