Algemeen directeur DekaMarkt vertrokken | RetailDetail

Algemeen directeur DekaMarkt vertrokken

Algemeen directeur DekaMarkt vertrokken

Onno de Groot, algemeen directeur van DekaMarkt, heeft het bedrijf verlaten. Moederbedrijf Detailresult Group is momenteel al op zoek naar een vervanger. De Groot was drie jaar algemeen directeur.

"Veel werk verzet"

De Groot was samen met mededirecteur Dirk Kat de bedenker van de nieuwe formule van DekaMarkt, die momenteel al te vinden is in een groot deel van de vestigingen. Onder zijn leiding opende ook de eerste 'World of Food' van DekaMarkt. Hij heeft nu echter besloten om het bedrijf te verlaten, naar eigen zeggen is dat "in goed overleg" gebeurd.

 

"We hebben in de afgelopen drie jaar enorm veel werk verzet. Naast een nieuwe formule heeft er bij DekaMarkt een echte cultuuromslag plaatsgevonden, waarbij we de klant weer echt centraal stellen. Dit resulteert in prima resultaten voor de omgebouwde winkels", aldus de Groot aan Levensmiddelenkrant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.