Bakker Alink opent winkel voor brood van gisteren | RetailDetail

Bakker Alink opent winkel voor brood van gisteren

Bakker Alink opent winkel voor brood van gisteren

Bakker Alink opende deze week in Enschede een nieuwe winkel speciaal voor brood dat over is. Klanten kunnen er voor 1 euro vers brood van gisteren kopen.

 

In eigen verkooppunt

De nieuwe winkel van vijftig vierkante meter aan de Enschedese Lipperkerkerstraat heeft  grootbrood, zachte broodjes en enkele specialiteiten in het assortiment. Alink zegt de eerste bakker in Twente te zijn die met vers brood van gisteren is gestart. “We bieden dit bovendien in een eigen verkooppunt aan”, vertelt Guus Alink. De producten die allemaal 1 euro per verpakking kosten, worden ’s morgens aangeleverd. Ze zijn afkomstig van de filialen van bakkerij Alink in Enschede, Losser en Borne.

 

De verkoop van brood van een dag oud bestaat al langer. Bakkerijen elders in het land, zoals Van der Wal Jolink in Apeldoorn en Van der Grijn in Groot-Ammers, brengen in hun winkels brood van een dag oud. Alink opende echter een nieuwe winkel speciaal voor de verkoop van dit brood.

 

Vers bakken: brood over

“We hebben per week soms honderd kratten brood over”, vertelt bakker Alink. “Dat komt omdat we de hele dag door vers bakken voor vier winkels. Dan blijft er altijd brood over. Dat ging weliswaar voor een deel naar de voedselbank, maar ook deels als afval naar boeren in de omgeving. Dat is erg jammer, met name vanwege het belang van minder voedselverspilling en duurzaam gebruik van producten”.

 

Winkelmedewerkers van Alink verzamelen en verpakken het brood en zetten het ’s avonds klaar. De chauffeur haalt het ’s ochtends op voor de nieuwe winkel wanneer hij vanuit de centrale bakkerij in Losser weer vers brood bij de filialen aanlevert. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.