Bakkersland wil verder afslanken

Bakkersland wil verder afslanken

Voedingsproducent Bakkersland wil af van de productie van diepvriessnacks en afbakworstenbroodjes, omdat het bedrijf deze onderdelen niet langer als kernactiviteit ziet. Bakkersland wil immers zich verder toeleggen op brood en gebak.

Nieuwe koers Bakkersland

Nederlands grootste ambachtelijke bakker heeft voor de verkoop al principeovereenkomsten gesloten met Banketbakkerij Wouter de Graaf, voor de overname van de productie van diepvriessnacks, en Dutch Bakery voor de worsten- en saucijzenbroodjes. De partijen willen de transactie nog voor het einde van dit jaar afronden, meldt Levensmiddelenkrant.

 

Eerder deze maand heeft Bakkersland ook al de 112 vestigingen van MultiVlaai verkocht aan Hermans Investments. Bakkersland verwacht dat de investeringsmaatschappij beter in staat is het merk Multivlaai uit te bouwen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van marktonderzoeker Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Lidl Nederland wil meer vrouwen in leidinggevende posities

17/10/2017

Lidl Nederland heeft het charter ‘Talent naar de Top’ ondertekent, dat streeft naar meer vrouwen in leidinggevende functies. Het doel is om binnen drie jaar minstens 30 procent van die functies met vrouwen in te vullen.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Waarom veganisme een uitdaging is voor foodretailers

12/10/2017

Zijn veganisten een groeiende doelgroep om rekening mee te houden? Moeten supermarkten veganistische winkelformules of winkelafdelingen voorzien? We zien steeds meer – voorzichtige – pogingen.

NVWA: "Toch geen probleem met naamgeving Vegetarische Slager"

12/10/2017

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft zijn verontschuldigingen aangeboden aan de Vegetarische Slager. Er is ook volgens de NVWA immers geen nood om de "verwarrende" naamgeving van producten aan te passen.

Back to top