Bakkersland wil verder afslanken | RetailDetail

Bakkersland wil verder afslanken

Bakkersland wil verder afslanken

Voedingsproducent Bakkersland wil af van de productie van diepvriessnacks en afbakworstenbroodjes, omdat het bedrijf deze onderdelen niet langer als kernactiviteit ziet. Bakkersland wil immers zich verder toeleggen op brood en gebak.

Nieuwe koers Bakkersland

Nederlands grootste ambachtelijke bakker heeft voor de verkoop al principeovereenkomsten gesloten met Banketbakkerij Wouter de Graaf, voor de overname van de productie van diepvriessnacks, en Dutch Bakery voor de worsten- en saucijzenbroodjes. De partijen willen de transactie nog voor het einde van dit jaar afronden, meldt Levensmiddelenkrant.

 

Eerder deze maand heeft Bakkersland ook al de 112 vestigingen van MultiVlaai verkocht aan Hermans Investments. Bakkersland verwacht dat de investeringsmaatschappij beter in staat is het merk Multivlaai uit te bouwen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.