Bart Jan Constandse nieuwe voorzitter Superunie | RetailDetail

Bart Jan Constandse nieuwe voorzitter Superunie

Bart Jan Constandse nieuwe voorzitter Superunie

Bart Jan Constandse is vrijdag op de algemene ledenvergadering van Superunie verkozen tot nieuwe voorzitter. Hij volgt Leo Kivits op, die na vijf jaar terugtreedt uit zijn functie als voorzitter.

Ervaring

Constandse was eerder al voorzitter van de Raad van bestuur van The Greenery, directievoorzitter van Cehave en algemeen directeur van Coveco. Hij was ook nog lid van de directies van bedrijven als Wessanen en Hillsdown.

 

Hij wordt nu dus voorzitter van Superunie, dat als inkooporganisatie dertien onafhankelijke retailorganisaties vertegenwoordigt. Samen verzorgen de leden van Superunie de leveringen bij meer dan 1.800 supermarkten in Nederland en daarmee hebben ze een marktaandeel van ruim 30 procent.

 

De bedrijven die door Superunie vertegenwoordigd worden zijn Boni-Markten, Boon Beheer, Coop Holding, Deen Supermarkten, Detailresult Groep, Hoogvliet Super, Jan Linders, Nettorama Distributie, Poiesz Supermarkt, Sligro Food Group Nederland, Spar Holding, Sperwer Holding en Vomar Holding.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.