BBROOD opent tweede winkel in Afrika | RetailDetail

BBROOD opent tweede winkel in Afrika

BBROOD opent tweede winkel in Afrika

Op 7 september opent BBROOD zijn tweede Afrikaanse winkel in de Rwandese hoofdstad Kigali. Momenteel heeft de bakkersketen al een winkel in buurland Oeganda en worden de producten verkocht in enkele lokale winkels.

Eerst testfase

Om te toetsen of de winkel in Rwanda potentieel heeft, wordt die eerst bevoorraad vanuit Oeganda. Indien er voldoende succes is, zal BBROOD ook in Rwanda zelf gaan produceren. De keten wil graag nog verder uitbreiden in Afrika, maar "enkel als er voldoende geld binnenkomt".

 

"We verkopen in Oeganda ons basisproduct zuurdesembrood, samen met stokbroden, klein brood en lokale snacks. Wel hebben we een tussenvariant van ons zuurdesembrood met wat suiker, naar de Oegandese smaak. Later gaan we over op ons traditionele recept", zegt Renee Pater, eigenares van de keten aan Out of Home.

 

Volgens Pater zijn er meer kansen voor de keten in Afrika dan in Nederland. "In Afrika zijn we enorm onderscheidend. We kunnen ook veel betekenen voor de bevolking: de werkloosheid is ook in Kigali hoog. Mensen leren ook nog eens het bakkersvak", aldus Renee Pater. De keten heeft in Amsterdam zes eigen winkels en de producten worden verkocht bij Marqt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.