Beebox levert Nederlands biologisch vers nu landelijk | RetailDetail

Beebox levert Nederlands biologisch vers nu landelijk

Beebox levert Nederlands biologisch vers nu landelijk

Beebox verzorgt sinds deze week een landelijke distributie van Nederlandse biologische versproducten. Hiermee kunnen vanaf nu alle Nederlanders kiezen voor biologisch eten met producten die voor 100 procent afkomstig zijn van Nederlandse boeren.

Naar volledig biologisch eten

De bezorgdienst van Beebox is overigens ook de enige EKO-gecertificeerde leverancier van maaltijdboxen. De volledige landelijke distributie van Beebox – met uitzondering van de Waddeneilanden – is in handen van distributeur Vers en Fijn uit Nieuwegein.

 

Consumenten zijn nu volgens Beebox vooral aangewezen op supermarkten, waar meer dan de helft buitenlandse biologische producten in de schappen ligt. Door korte ketens wordt de versheid echter sterk verhoogd en wordt het aantal voedselkilometers met 90% gereduceerd ten opzichte van het gemiddelde supermarktproduct. Door deze keteninterventie blijven ook de kosten beperkt en kan Beebox biologische producten, naar eigen zeggen, minimaal 5% goedkoper aanbieden dan supermarkten.

 

Biologisch eten is ook steeds meer een trend. Dit betekent dat consumenten niet meer genoegen nemen met enkele biologische producten in de maaltijd. Men wil steeds meer een volledig biologisch eetpatroon, met zoveel mogelijk Nederlandse producten. Franchiseorganisatie Beebox telt 27 lokale ondernemers, verspreid over Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.