Bestel en betaal je broodje bij Shell via smartphone | RetailDetail

Bestel en betaal je broodje bij Shell via smartphone

Bestel en betaal je broodje bij Shell via smartphone

Shell gaat zijn klanten de mogelijkheid geven om hun koffie en broodjes al op voorhand te bestellen en te betalen via hun smartphone of tablet, bij alle tankstations waarin ook een deli2go-bakkerij is ondergebracht. Een proefproject dat sinds september 2012 in Hellevoet liep, wordt landelijk uitgebreid.

(Bijna) alle klanten ergerden zich aan bestellingen

Shell wil met die mogelijkheid inspelen op een wrevel bij zijn klanten. Onderzoek leerde het bedrijf dat 93% van de klanten zich ergert aan de wachttijden bij het bestellen en 41% heeft hetzelfde gevoel bij het aanschuiven om te kunnen betalen.

 

In het nieuwe systeem geeft de consument zijn bestelling in via een app op de smartphone of tablet en meldt waar en wanneer hij die wil afhalen. Bij zijn aankomst hoeft hij het pakketje dan alleen nog mee te nemen, zodat hij weinig tijd kwijt is.

 

De regeling geldt alleen voor broodjes en koffie in de deli2go-shops in de tankstations, omdat die worden uitgebaat door de bakkerijketen Bakerstreet. Het gaat dus om een afgelijnd aanbod. De betaling van de tankbeurt zelf moet daardoor nog op de gebruikelijke manier.

 

Voor de bestelling en de betaling maakt Shell gebruik van MyOrder, een toepassing die voor 80% eigendom is van Rabobank en die al wordt gebruikt voor de betalingen in de horeca, in bioscopen en bij de thuiskoks van Thuisafgehaald.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.