Bestel en betaal je broodje bij Shell via smartphone

Bestel en betaal je broodje bij Shell via smartphone

Shell gaat zijn klanten de mogelijkheid geven om hun koffie en broodjes al op voorhand te bestellen en te betalen via hun smartphone of tablet, bij alle tankstations waarin ook een deli2go-bakkerij is ondergebracht. Een proefproject dat sinds september 2012 in Hellevoet liep, wordt landelijk uitgebreid.

(Bijna) alle klanten ergerden zich aan bestellingen

Shell wil met die mogelijkheid inspelen op een wrevel bij zijn klanten. Onderzoek leerde het bedrijf dat 93% van de klanten zich ergert aan de wachttijden bij het bestellen en 41% heeft hetzelfde gevoel bij het aanschuiven om te kunnen betalen.

 

In het nieuwe systeem geeft de consument zijn bestelling in via een app op de smartphone of tablet en meldt waar en wanneer hij die wil afhalen. Bij zijn aankomst hoeft hij het pakketje dan alleen nog mee te nemen, zodat hij weinig tijd kwijt is.

 

De regeling geldt alleen voor broodjes en koffie in de deli2go-shops in de tankstations, omdat die worden uitgebaat door de bakkerijketen Bakerstreet. Het gaat dus om een afgelijnd aanbod. De betaling van de tankbeurt zelf moet daardoor nog op de gebruikelijke manier.

 

Voor de bestelling en de betaling maakt Shell gebruik van MyOrder, een toepassing die voor 80% eigendom is van Rabobank en die al wordt gebruikt voor de betalingen in de horeca, in bioscopen en bij de thuiskoks van Thuisafgehaald.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Delhaize herschikt directiecomité

15/01/2018

Zopas kondigde Delhaize enkele wijzigingen aan in de samenstelling van zijn directiecomité. De retailer lanceerde ook een nieuwe campagne, met de slogan ‘Mee met ’t leven’.

Back to top