Bestel en betaal je broodje bij Shell via smartphone | RetailDetail

Bestel en betaal je broodje bij Shell via smartphone

Bestel en betaal je broodje bij Shell via smartphone

Shell gaat zijn klanten de mogelijkheid geven om hun koffie en broodjes al op voorhand te bestellen en te betalen via hun smartphone of tablet, bij alle tankstations waarin ook een deli2go-bakkerij is ondergebracht. Een proefproject dat sinds september 2012 in Hellevoet liep, wordt landelijk uitgebreid.

(Bijna) alle klanten ergerden zich aan bestellingen

Shell wil met die mogelijkheid inspelen op een wrevel bij zijn klanten. Onderzoek leerde het bedrijf dat 93% van de klanten zich ergert aan de wachttijden bij het bestellen en 41% heeft hetzelfde gevoel bij het aanschuiven om te kunnen betalen.

 

In het nieuwe systeem geeft de consument zijn bestelling in via een app op de smartphone of tablet en meldt waar en wanneer hij die wil afhalen. Bij zijn aankomst hoeft hij het pakketje dan alleen nog mee te nemen, zodat hij weinig tijd kwijt is.

 

De regeling geldt alleen voor broodjes en koffie in de deli2go-shops in de tankstations, omdat die worden uitgebaat door de bakkerijketen Bakerstreet. Het gaat dus om een afgelijnd aanbod. De betaling van de tankbeurt zelf moet daardoor nog op de gebruikelijke manier.

 

Voor de bestelling en de betaling maakt Shell gebruik van MyOrder, een toepassing die voor 80% eigendom is van Rabobank en die al wordt gebruikt voor de betalingen in de horeca, in bioscopen en bij de thuiskoks van Thuisafgehaald.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.