Bilder & De Clercq stapt in thuisbezorgen | RetailDetail

Bilder & De Clercq stapt in thuisbezorgen

Bilder & De Clercq stapt in thuisbezorgen

Eetwinkel Bilder & De Clerq is in het thuisbezorgen gestapt. De formule van maaltijdingrediënten werkt hiervoor samen met PostNL en wil geleidelijk uitgroeien tot een landelijke bezorgservice.

 

Maaltijdingrediënten bestellen

De eetwinkelformule uit Amsterdam wil op termijn bestelde ingrediënten voor een maaltijd in verzegelde koelboxen van PostNL kosteloos aan klanten in heel Nederland gaan leveren. Zij krijgen bestellingen vanaf 25 euro, die zijn geplaatst voor donderdagavond, op zaterdagochtend thuis bezorgd. Bilder & De Clerq wil het aantal bezorgdagen stapsgewijs uitbreiden.

 

De eetwinkelformule wil met die landelijke bezorgservice een verdere doorstart maken. Het bedrijf kreeg vorig jaar een nieuwe eigenaar, investeerder H2H Business Participations, na het faillissement van oprichters Rogier Leopold en Diederik van Gelder.

 

Het concept begon vorig jaar al met een online bestelservice van maaltijdingrediënten. Deze zijn af te halen in de winkel op de hoek van de Amsterdamse Bilderdijkstraat - De Clerqstraat. Hier kan de klant ook een van de veertien recepten voor een complete maaltijd kiezen en kopen. De eetwinkel richt zich op consumenten met weinig tijd die bewust willen kopen om voedselverspilling te beperken.

 

Uit bestelmuur

Het bedrijf startte introduceerde eerder ook al de Bilder & De Clercq Wall, een interactieve boodschappenmuur bij het Nederlandse hoofdkantoor van Google op de Zuidas. Het concept was ook met een Wall op Schiphol aanwezig.

 

Klanten kunnen bij de muur met een app bestellingen plaatsen voor ingrediënten voor een maaltijd. De bestelling ligt dan aan het eind van de dag in de koelkast van de boodschappenmuur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.