Bilder & De Clercq stapt in thuisbezorgen | RetailDetail

Bilder & De Clercq stapt in thuisbezorgen

Bilder & De Clercq stapt in thuisbezorgen

Eetwinkel Bilder & De Clerq is in het thuisbezorgen gestapt. De formule van maaltijdingrediënten werkt hiervoor samen met PostNL en wil geleidelijk uitgroeien tot een landelijke bezorgservice.

 

Maaltijdingrediënten bestellen

De eetwinkelformule uit Amsterdam wil op termijn bestelde ingrediënten voor een maaltijd in verzegelde koelboxen van PostNL kosteloos aan klanten in heel Nederland gaan leveren. Zij krijgen bestellingen vanaf 25 euro, die zijn geplaatst voor donderdagavond, op zaterdagochtend thuis bezorgd. Bilder & De Clerq wil het aantal bezorgdagen stapsgewijs uitbreiden.

 

De eetwinkelformule wil met die landelijke bezorgservice een verdere doorstart maken. Het bedrijf kreeg vorig jaar een nieuwe eigenaar, investeerder H2H Business Participations, na het faillissement van oprichters Rogier Leopold en Diederik van Gelder.

 

Het concept begon vorig jaar al met een online bestelservice van maaltijdingrediënten. Deze zijn af te halen in de winkel op de hoek van de Amsterdamse Bilderdijkstraat - De Clerqstraat. Hier kan de klant ook een van de veertien recepten voor een complete maaltijd kiezen en kopen. De eetwinkel richt zich op consumenten met weinig tijd die bewust willen kopen om voedselverspilling te beperken.

 

Uit bestelmuur

Het bedrijf startte introduceerde eerder ook al de Bilder & De Clercq Wall, een interactieve boodschappenmuur bij het Nederlandse hoofdkantoor van Google op de Zuidas. Het concept was ook met een Wall op Schiphol aanwezig.

 

Klanten kunnen bij de muur met een app bestellingen plaatsen voor ingrediënten voor een maaltijd. De bestelling ligt dan aan het eind van de dag in de koelkast van de boodschappenmuur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.