Boeren & Buren van start in Nederland

Boeren & Buren van start in Nederland

Boeren & Buren van start in Nederland

Het foodconcept Boeren & Buren heeft zijn weg gevonden naar Nederland, nadat het eerder al van start ging in Frankrijk, België, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië en Duitsland. Bij Boeren & Buren kunnen consumenten producten kopen van lokale producenten.

 

Online bestellen

Boeren & Buren is een oorspronkelijk Frans concept, dat door middel van Buurderijen lokale producenten wil koppelen aan consumenten uit de buurt. Die consumenten kunnen online bestellingen plaatsen, die ze later kunnen ophalen bij de Buurderij bij hen in de buurt. Daar zijn ze ook welkom om de producten eerst te komen proeven.

 

Per Buurderij wordt er ook een verantwoordelijke ingeschakeld, die zich moet bezighouden met de klanten en het uitbreiden van het netwerk met lokale producenten. Momenteel is Boeren & Buren nog op zoek naar mensen die een Buurderij in hun buurt willen openen.

 

Op dit moment heeft Boeren & Buren in Europa al meer dan 800 locaties, waarvan het merendeel te vinden zijn in Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.