Boeren & Buren van start in Nederland

Boeren & Buren van start in Nederland

Boeren & Buren van start in Nederland

Het foodconcept Boeren & Buren heeft zijn weg gevonden naar Nederland, nadat het eerder al van start ging in Frankrijk, België, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië en Duitsland. Bij Boeren & Buren kunnen consumenten producten kopen van lokale producenten.

 

Online bestellen

Boeren & Buren is een oorspronkelijk Frans concept, dat door middel van Buurderijen lokale producenten wil koppelen aan consumenten uit de buurt. Die consumenten kunnen online bestellingen plaatsen, die ze later kunnen ophalen bij de Buurderij bij hen in de buurt. Daar zijn ze ook welkom om de producten eerst te komen proeven.

 

Per Buurderij wordt er ook een verantwoordelijke ingeschakeld, die zich moet bezighouden met de klanten en het uitbreiden van het netwerk met lokale producenten. Momenteel is Boeren & Buren nog op zoek naar mensen die een Buurderij in hun buurt willen openen.

 

Op dit moment heeft Boeren & Buren in Europa al meer dan 800 locaties, waarvan het merendeel te vinden zijn in Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.