Bols ziet winst flink stijgen | RetailDetail

Bols ziet winst flink stijgen

Bols ziet winst flink stijgen

Jenever- en likeurproducent Bols heeft er een positief jaar opzitten, met net geen vier miljoen euro winst in het gebroken boekjaar 2014/2015. Toch lag de omzet iets lager dan een jaar eerder.

Lagere omzet

Met een nettowinst van 3,8 miljoen euro doet het 440 jaar oude bedrijf het beduidend beter dan een jaar eerder, toen er sprake was van een nettowinst van 0,2 miljoen euro. In de cijfers van het voorbije jaar zijn wel de kosten voor de beursgang niet inbegrepen: als die wel in rekening worden genomen, is de nettowinst zowat stabiel ten opzichte van een jaar eerder.

 

Nochtans haalde Bols in het voorbije financiële jaar met 77,7 miljoen euro een lagere omzet dan een jaar eerder, als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten door de lagere waarde van de Japanse yen en de Russische roebel. In Europa verbeterden de marktomstandigheden wel, maar in de Verenigde Staten was er een omzetdaling en ook in Rusland blijft de situatie omwille van de economische crisis instabiel.

 

In de eerste maanden van het lopende boekjaar waren de resultaten tot nu toe in lijn met die van vorig jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.