Bonduelle groeit als kool in Noord- en Zuid-Amerika | RetailDetail

Bonduelle groeit als kool in Noord- en Zuid-Amerika

Bonduelle groeit als kool in Noord- en Zuid-Amerika

De Franse groentereus Bonduelle zag zijn omzet in het derde kwartaal met 5,6% stijgen op vergelijkbare basis. In Noord-Amerika en Brazilië ging die er zelfs met liefst 15% op vooruit.

458,4 miljoen euro omzet

De kwartaalomzet van Bonduelle klokte het voorbije kwartaal af op 458,4 miljoen euro (+1,5%). De zone Europa, goed voor 65% van de groepsomzet, zette een groei neer van +1,6% op vergelijkbare basis.

 

"Die verbetering is vooral te danken aan de verkoop van conserven zowel onder eigen merk (Bonduelle en Cassegrain) als onder distributiemerken – en aan de terugkeer van de groei in de versafdeling, dankzij vooral het duidelijke herstel van de verkoop van kant-en-klare sla in Italië".

 

"De diepvriesactiviteiten daarentegen blijven kampen met de zwakke horecavraag, die slechts gedeeltelijk wordt gecompenseerd door de opmerkelijke groei van diepvrieswaren onder Bonduelle-merk in de grootdistributie", klinkt het nog op de hoofdzetel in het Franse Dunkerque. Buiten Europa realiseerde de groep vorig kwartaal een groei van +15,1%: vooral in de VS ziet Bonduelle zijn marktaandeel stijgen.

 

Bonduelle, dat in 1853 werd opgericht en jaarlijks zo'n 128.000 hectare groenten verwerkt op 57 industriële sites, bevestigt zijn vooruitzichten voor het hele boekjaar 2013-2014: 4% omzetgroei bij constante wisselkoersen en een naar eigen zeggen "historisch hoge" operationele winst van 106 à 107 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.