Bonduelle groeit als kool in Noord- en Zuid-Amerika | RetailDetail

Bonduelle groeit als kool in Noord- en Zuid-Amerika

Bonduelle groeit als kool in Noord- en Zuid-Amerika

De Franse groentereus Bonduelle zag zijn omzet in het derde kwartaal met 5,6% stijgen op vergelijkbare basis. In Noord-Amerika en Brazilië ging die er zelfs met liefst 15% op vooruit.

458,4 miljoen euro omzet

De kwartaalomzet van Bonduelle klokte het voorbije kwartaal af op 458,4 miljoen euro (+1,5%). De zone Europa, goed voor 65% van de groepsomzet, zette een groei neer van +1,6% op vergelijkbare basis.

 

"Die verbetering is vooral te danken aan de verkoop van conserven zowel onder eigen merk (Bonduelle en Cassegrain) als onder distributiemerken – en aan de terugkeer van de groei in de versafdeling, dankzij vooral het duidelijke herstel van de verkoop van kant-en-klare sla in Italië".

 

"De diepvriesactiviteiten daarentegen blijven kampen met de zwakke horecavraag, die slechts gedeeltelijk wordt gecompenseerd door de opmerkelijke groei van diepvrieswaren onder Bonduelle-merk in de grootdistributie", klinkt het nog op de hoofdzetel in het Franse Dunkerque. Buiten Europa realiseerde de groep vorig kwartaal een groei van +15,1%: vooral in de VS ziet Bonduelle zijn marktaandeel stijgen.

 

Bonduelle, dat in 1853 werd opgericht en jaarlijks zo'n 128.000 hectare groenten verwerkt op 57 industriële sites, bevestigt zijn vooruitzichten voor het hele boekjaar 2013-2014: 4% omzetgroei bij constante wisselkoersen en een naar eigen zeggen "historisch hoge" operationele winst van 106 à 107 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.