C1000 introduceert duurzamere scharrelkip | RetailDetail

C1000 introduceert duurzamere scharrelkip

C1000 introduceert duurzamere scharrelkip

Supermarktketen C1000 komt met een lijn duurzamer kippenvlees onder het label 'Onze scharrelkip'. De kip komt naast het bestaande assortiment in de supermarkt en is voorzien van één Beter Leven-ster.

Middelste lijn qua duurzaamheid

De kippen die onder het label 'Onze scharrelkip' worden aangeboden, hadden meer leefruimte, een overdekte uitloop, meer daglicht en voer met een hoger aandeel granen dan 'gewone' kippen. Ze komen van Nederlandse pluimveebedrijven en behoren tot een ras dat langer leeft, sterker is en minder kwetsbaar dan de reguliere kippenrassen.

 

De supermarktketen biedt nu drie lijnen kippenvlees aan: reguliere kip, 'Onze Scharrelkip' met één Beter Leven-ster en scharrelkip met vrije uitloop, goed voor twee sterren van de Dierenbescherming. De nieuwe scharrelkip wordt vanaf deze week in alle C1000 vestigingen aangeboden.

 

Twee jaar geleden introduceerde de supermarktketen ook al scharrelkippen onder het label 'Onze kip', maar deze kip kon niet de goedkeuring wegdragen van de Dierenbescherming en bleef zonder Beter Leven-ster.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.