C1000 introduceert duurzamere scharrelkip

C1000 introduceert duurzamere scharrelkip

Supermarktketen C1000 komt met een lijn duurzamer kippenvlees onder het label 'Onze scharrelkip'. De kip komt naast het bestaande assortiment in de supermarkt en is voorzien van één Beter Leven-ster.

Middelste lijn qua duurzaamheid

De kippen die onder het label 'Onze scharrelkip' worden aangeboden, hadden meer leefruimte, een overdekte uitloop, meer daglicht en voer met een hoger aandeel granen dan 'gewone' kippen. Ze komen van Nederlandse pluimveebedrijven en behoren tot een ras dat langer leeft, sterker is en minder kwetsbaar dan de reguliere kippenrassen.

 

De supermarktketen biedt nu drie lijnen kippenvlees aan: reguliere kip, 'Onze Scharrelkip' met één Beter Leven-ster en scharrelkip met vrije uitloop, goed voor twee sterren van de Dierenbescherming. De nieuwe scharrelkip wordt vanaf deze week in alle C1000 vestigingen aangeboden.

 

Twee jaar geleden introduceerde de supermarktketen ook al scharrelkippen onder het label 'Onze kip', maar deze kip kon niet de goedkeuring wegdragen van de Dierenbescherming en bleef zonder Beter Leven-ster.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top