C1000 introduceert duurzamere scharrelkip

C1000 introduceert duurzamere scharrelkip

Supermarktketen C1000 komt met een lijn duurzamer kippenvlees onder het label 'Onze scharrelkip'. De kip komt naast het bestaande assortiment in de supermarkt en is voorzien van één Beter Leven-ster.

Middelste lijn qua duurzaamheid

De kippen die onder het label 'Onze scharrelkip' worden aangeboden, hadden meer leefruimte, een overdekte uitloop, meer daglicht en voer met een hoger aandeel granen dan 'gewone' kippen. Ze komen van Nederlandse pluimveebedrijven en behoren tot een ras dat langer leeft, sterker is en minder kwetsbaar dan de reguliere kippenrassen.

 

De supermarktketen biedt nu drie lijnen kippenvlees aan: reguliere kip, 'Onze Scharrelkip' met één Beter Leven-ster en scharrelkip met vrije uitloop, goed voor twee sterren van de Dierenbescherming. De nieuwe scharrelkip wordt vanaf deze week in alle C1000 vestigingen aangeboden.

 

Twee jaar geleden introduceerde de supermarktketen ook al scharrelkippen onder het label 'Onze kip', maar deze kip kon niet de goedkeuring wegdragen van de Dierenbescherming en bleef zonder Beter Leven-ster.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top