C1000 laat kinderen strijden met ouders | RetailDetail

C1000 laat kinderen strijden met ouders

C1000 laat kinderen strijden met ouders

Supermarktketen C1000 start onder de noemer 'Je Weet Nu' een innovatieve campagne gericht op kinderen. Deze bestaat uit een collectie boekjes die kunnen worden verzameld en een mobiele game, waarin kinderen het kunnen opnemen tegen hun ouders.

Kinderen in plaats van prijsgeweld

In totaal zijn er 45 boekjes met weetjes op het gebied van wetenschap, vliegtuigen, mode en ruimtevaart. Motto van de campagne is "1000 dingen die je nog niet weet. En je ouders ook niet!" De boekjes sluiten aan op een game die zowel online als op tablet kan worden gespeeld en waarbij kinderen worden uitgedaagd het tegen hun vriendjes op te nemen, maar ook tegen hun ouders. Van die laatste strijd wordt ook landelijk een stand bijgehouden.

 

In totaal zijn er twaalf verschillende reclamespotjes opgenomen die zich richten op kinderen. Deze zullen dan ook vooral op kinderzenders worden uitgezonden. Daarnaast is er nog een dertiende commercial, die mikt op de ouders. Daarmee toont C1000 zich innovatief in een periode waarin supermarkten in Nederland zich vooral richten op prijsgeweld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.