C1000 laat kinderen strijden met ouders

C1000 laat kinderen strijden met ouders

Supermarktketen C1000 start onder de noemer 'Je Weet Nu' een innovatieve campagne gericht op kinderen. Deze bestaat uit een collectie boekjes die kunnen worden verzameld en een mobiele game, waarin kinderen het kunnen opnemen tegen hun ouders.

Kinderen in plaats van prijsgeweld

In totaal zijn er 45 boekjes met weetjes op het gebied van wetenschap, vliegtuigen, mode en ruimtevaart. Motto van de campagne is "1000 dingen die je nog niet weet. En je ouders ook niet!" De boekjes sluiten aan op een game die zowel online als op tablet kan worden gespeeld en waarbij kinderen worden uitgedaagd het tegen hun vriendjes op te nemen, maar ook tegen hun ouders. Van die laatste strijd wordt ook landelijk een stand bijgehouden.

 

In totaal zijn er twaalf verschillende reclamespotjes opgenomen die zich richten op kinderen. Deze zullen dan ook vooral op kinderzenders worden uitgezonden. Daarnaast is er nog een dertiende commercial, die mikt op de ouders. Daarmee toont C1000 zich innovatief in een periode waarin supermarkten in Nederland zich vooral richten op prijsgeweld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top