C1000 laat kinderen strijden met ouders

C1000 laat kinderen strijden met ouders

Supermarktketen C1000 start onder de noemer 'Je Weet Nu' een innovatieve campagne gericht op kinderen. Deze bestaat uit een collectie boekjes die kunnen worden verzameld en een mobiele game, waarin kinderen het kunnen opnemen tegen hun ouders.

Kinderen in plaats van prijsgeweld

In totaal zijn er 45 boekjes met weetjes op het gebied van wetenschap, vliegtuigen, mode en ruimtevaart. Motto van de campagne is "1000 dingen die je nog niet weet. En je ouders ook niet!" De boekjes sluiten aan op een game die zowel online als op tablet kan worden gespeeld en waarbij kinderen worden uitgedaagd het tegen hun vriendjes op te nemen, maar ook tegen hun ouders. Van die laatste strijd wordt ook landelijk een stand bijgehouden.

 

In totaal zijn er twaalf verschillende reclamespotjes opgenomen die zich richten op kinderen. Deze zullen dan ook vooral op kinderzenders worden uitgezonden. Daarnaast is er nog een dertiende commercial, die mikt op de ouders. Daarmee toont C1000 zich innovatief in een periode waarin supermarkten in Nederland zich vooral richten op prijsgeweld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Back to top