C1000-ondernemers krijgen 400.000 euro

C1000-ondernemers krijgen 400.000 euro
Ondernemers met een C1000-supermarkt die een certificaat in de eigen onderneming bezitten krijgen dit jaar 400.000 euro op hun rekening bijgeschreven. Daarmee is de investering in een certificaat, ten tijde van de overname van C1000 door investeringsfonds CVC, een van de meest rendabele retailbeleggingen ooit. De totale waarde is nu vastgesteld op 735.000 euro. Daarvan wordt 400.000 euro overgemaakt op de rekening, daarnaast nemen de ondernemers gezamenlijk een belang in het winkelvastgoed dat CVC nog in bezit heeft na de deal met Jumbo over overname van C1000.

Inspraak voor franchisers

CVC bezit nog een pakket met 126 supermarktpanden waarin C1000-winkels gevestigd zijn. Jumbo heeft weliswaar de doorlopende huurcontracten overgenomen, maar niet de stenen zelf. Hoe groot het belang van de ondernemers in deze vastgoedpoot is, is nog onduidelijk. De ondernemers hebben hierover afgelopen week vertrouwelijk informatie ontvangen. De waarde van het certificaat wordt tevens gebruikt om een nog onbekend belang te nemen in Jumbo zelf. Daarmee willen de ondernemers zich van enige invloed verzekeren bij grote beslissingen binnen dit bedrijf.

 

Onzekere toekomst voor C1000

Dit zou bijvoorbeeld over de toekomst van de C1000-formule zelf kunnen gaan. Bij de overname van C1000 door Jumbo is duidelijk gesteld dat er in de toekomst met twee formules zal worden gewerkt. In de markt wordt hier echter ernstig over getwijfeld. Volgens een van de scenario's dat de ronde doet, neemt Sligro dit jaar een pakket winkels over van C1000/Jumbo als deze gedwongen worden om winkels af te stoten door kartelwaakhond NMa. Sligro zou dan direct de formule C1000 kopen om dit logo te kunnen plakken op de eigen weinig winstgevende Emté-supermarkten. Dit scenario wordt door Sligro zelf vooralsnog als 'onzin' afgedaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Picnic bouwt nieuw distributiecentrum in Utrecht

15/08/2017

Websupermarkt Picnic start met de bouw van een nieuw distributiecentrum op industrieterrein lage Weide in Utrecht. Dat moet een aanzet geven naar verdere landelijke uitbreiding.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Back to top