C1000-ondernemers krijgen 400.000 euro | RetailDetail

C1000-ondernemers krijgen 400.000 euro

C1000-ondernemers krijgen 400.000 euro
Ondernemers met een C1000-supermarkt die een certificaat in de eigen onderneming bezitten krijgen dit jaar 400.000 euro op hun rekening bijgeschreven. Daarmee is de investering in een certificaat, ten tijde van de overname van C1000 door investeringsfonds CVC, een van de meest rendabele retailbeleggingen ooit. De totale waarde is nu vastgesteld op 735.000 euro. Daarvan wordt 400.000 euro overgemaakt op de rekening, daarnaast nemen de ondernemers gezamenlijk een belang in het winkelvastgoed dat CVC nog in bezit heeft na de deal met Jumbo over overname van C1000.

Inspraak voor franchisers

CVC bezit nog een pakket met 126 supermarktpanden waarin C1000-winkels gevestigd zijn. Jumbo heeft weliswaar de doorlopende huurcontracten overgenomen, maar niet de stenen zelf. Hoe groot het belang van de ondernemers in deze vastgoedpoot is, is nog onduidelijk. De ondernemers hebben hierover afgelopen week vertrouwelijk informatie ontvangen. De waarde van het certificaat wordt tevens gebruikt om een nog onbekend belang te nemen in Jumbo zelf. Daarmee willen de ondernemers zich van enige invloed verzekeren bij grote beslissingen binnen dit bedrijf.

 

Onzekere toekomst voor C1000

Dit zou bijvoorbeeld over de toekomst van de C1000-formule zelf kunnen gaan. Bij de overname van C1000 door Jumbo is duidelijk gesteld dat er in de toekomst met twee formules zal worden gewerkt. In de markt wordt hier echter ernstig over getwijfeld. Volgens een van de scenario's dat de ronde doet, neemt Sligro dit jaar een pakket winkels over van C1000/Jumbo als deze gedwongen worden om winkels af te stoten door kartelwaakhond NMa. Sligro zou dan direct de formule C1000 kopen om dit logo te kunnen plakken op de eigen weinig winstgevende Emté-supermarkten. Dit scenario wordt door Sligro zelf vooralsnog als 'onzin' afgedaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top