C1000 troeft Plus af met voetbalactie | RetailDetail

C1000 troeft Plus af met voetbalactie

C1000 troeft Plus af met voetbalactie
Supermarktketen C1000 komt voor het tweede jaar op rij met een actie waarbij klanten kunnen sparen voor voetbalstickers. Daarmee komt de winkelketen weer eerder met een grootschalige voetbalactie dan de concurrentie die een officieel contract heeft met de Nederlandse eredivisie, in dit geval Plus. Afgelopen jaar lagen de rechten om voetbalplaatjes uit te brengen nog bij Albert Heijn.

De actie van C1000, die met in het buitenland spelende Nederlandse voetballers en legendes werkte, zorgde voor veel spanningen tussen de twee supermarktketens. Albert Heijn zag aan het einde van het contract af van verlenging van de overeenkomst met de Eredivisie. Het contract werd overgenomen door Plus-supermarkten, dat echter waarschijnlijk pas in februari met voetbalplaatjes komt.

 

C1000 voert de actie voor het tweede jaar op rij onder het motto Stars of Football. In totaal werken er 36 spelers mee aan de actie, waaronder internationals Rafael van der Vaart, Dirk Kuijt, Wesley Sneijder, Klaas Jan Huntelaar en Ricky van Wolfswinkel. Nieuw is dit jaar dat er ook 3D-kaarten in omloop worden gebracht. Die kunnen worden bekeken met de bij de kassa van C1000 op te halen speciale bril. Klanten krijgen bij iedere tien euro aan boodschappen een voetbalkaart. In totaal zijn er 48 verschillende kaarten in omloop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.