C1000 troeft Plus af met voetbalactie | RetailDetail

C1000 troeft Plus af met voetbalactie

C1000 troeft Plus af met voetbalactie
Supermarktketen C1000 komt voor het tweede jaar op rij met een actie waarbij klanten kunnen sparen voor voetbalstickers. Daarmee komt de winkelketen weer eerder met een grootschalige voetbalactie dan de concurrentie die een officieel contract heeft met de Nederlandse eredivisie, in dit geval Plus. Afgelopen jaar lagen de rechten om voetbalplaatjes uit te brengen nog bij Albert Heijn.

De actie van C1000, die met in het buitenland spelende Nederlandse voetballers en legendes werkte, zorgde voor veel spanningen tussen de twee supermarktketens. Albert Heijn zag aan het einde van het contract af van verlenging van de overeenkomst met de Eredivisie. Het contract werd overgenomen door Plus-supermarkten, dat echter waarschijnlijk pas in februari met voetbalplaatjes komt.

 

C1000 voert de actie voor het tweede jaar op rij onder het motto Stars of Football. In totaal werken er 36 spelers mee aan de actie, waaronder internationals Rafael van der Vaart, Dirk Kuijt, Wesley Sneijder, Klaas Jan Huntelaar en Ricky van Wolfswinkel. Nieuw is dit jaar dat er ook 3D-kaarten in omloop worden gebracht. Die kunnen worden bekeken met de bij de kassa van C1000 op te halen speciale bril. Klanten krijgen bij iedere tien euro aan boodschappen een voetbalkaart. In totaal zijn er 48 verschillende kaarten in omloop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.