C1000 troeft Plus af met voetbalactie

C1000 troeft Plus af met voetbalactie
Supermarktketen C1000 komt voor het tweede jaar op rij met een actie waarbij klanten kunnen sparen voor voetbalstickers. Daarmee komt de winkelketen weer eerder met een grootschalige voetbalactie dan de concurrentie die een officieel contract heeft met de Nederlandse eredivisie, in dit geval Plus. Afgelopen jaar lagen de rechten om voetbalplaatjes uit te brengen nog bij Albert Heijn.

De actie van C1000, die met in het buitenland spelende Nederlandse voetballers en legendes werkte, zorgde voor veel spanningen tussen de twee supermarktketens. Albert Heijn zag aan het einde van het contract af van verlenging van de overeenkomst met de Eredivisie. Het contract werd overgenomen door Plus-supermarkten, dat echter waarschijnlijk pas in februari met voetbalplaatjes komt.

 

C1000 voert de actie voor het tweede jaar op rij onder het motto Stars of Football. In totaal werken er 36 spelers mee aan de actie, waaronder internationals Rafael van der Vaart, Dirk Kuijt, Wesley Sneijder, Klaas Jan Huntelaar en Ricky van Wolfswinkel. Nieuw is dit jaar dat er ook 3D-kaarten in omloop worden gebracht. Die kunnen worden bekeken met de bij de kassa van C1000 op te halen speciale bril. Klanten krijgen bij iedere tien euro aan boodschappen een voetbalkaart. In totaal zijn er 48 verschillende kaarten in omloop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top